Er det noen som vet kor eg kan få billige corneliusfat eller vanlige fat med g kobling i nærheten av ålesund, gjerne brukte.
Evt er det noen som vet kor eg kan bestille billige fat
lundteknik.de har til ok pris. Handla 8 fat der i våres, og de kom på 375kr stk ferdig levert og med moms. Litt slitne, men de er tette. Kan være greit med nye pakninger.
Det vil jeg påstå at man bør gjøre. 50 bar på flaska og en trykkregulator som kan fuske kan medføre katastrofe hvis du ikke har sikkerhetsventil. Er du heldig smeller en slange først...
Det er lettere å prime fatet med sikkerhetsventil enn uten, men jeg vil påstå at ordet "sikkerhet" i forbindelse med "ventil" er et godt nok argument til å velge det ;D
He he. Ikke for å på noen måte være belærende, men du sier ingen ting om din bakgrunn og erfaringer :biersmile: . Vi har 2 gamle AGA oksygenregulatorer som begge hadde tendenser til å lekke mellom høytrykk og lavtrykk. Fikk tak i rep-sett til de, men etter dette så stoler jeg ikke helt på trykkregulatorer... Hadde også et tilfelle der sikkerhetsventilen slo ut på et fat. Det var den kjente "brukerfeil" og ikke svikt i ventiler :brygging:
Jeg tolket det overhodet ikke slik. Beklager hvis jeg formulerte meg litt keitete.
Dere er utrolig kunnskapsrike og gir veldig fine svar for en som meg som prøver å lære så mye som mulig om dette.
Jeg bare så på prisene på en link her tenkte det var litt rart hvis de selger noe som ikke er tilrådelig og bruke. Lurte rett og slett på om jeg skulle ta en tur til Ålborg for morro skyld.
Er jo rett over fjorden her...
Synes også det er litt rart at det selges fat uten sikkerhetsventil. Men disse fatene har jo flere bruksområder. På jobb ble de brukt med trykkluft og fylt med renseveske.
Edit: Bryggerifat har jo en bruddanvisning i bunnen, så hvis uhellet er ute med disse så får man en kontrollert tømming og ikke bombe.
Er det ikke slik at de fatene uten sikkerhetsventil har en innebygget svakhet i lokket da? Så lokket sprekker kontrollert.
Vet hvertfall det finnes, trodde det gjalt alle fat uten sikkerhetsventil.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.