Hvor kan jeg kjøpe en Kølsch?

Jeg skal brygge en Kølsch, men har aldri smakt en Kølsch.
Noen som vet hvor jeg kan kjøpe den i Oslo området?
Vil først og fremst kjøpe en flaske, alternativt kan jeg ta en tur på en pub.
 
Johannes Konstknekt fra Atna Øl er visstnok en "øl basert på kölsch" og selges i enkelte dagligvarebutikker.
 
Har lurt litt på det same for Bergensområdet. Eit søk hjå polet gav dette svaret:


Früh Kölsch

*


PrisLegg i handlekurv
(50 cl)
Kr. 50,60

Kr. 101,20 pr. liter

Bestillingsvare i nettbutikken.
Bergen, Bergen Storsenter Vinmonopol (10 på lager) Oppdatert 29.10.2014 06:40:47
 
Takker. Jeg har kun sjekket velassorterte butikker uten å finne noe, men hvis det er sterkere enn 4,7 må man selvfølgelig på polet.
Ser at Früh Kölsch er 4,8% :)
 
Früh er jo et godt eksempel på typen. Er man i Köln, er en kveld på Früh Hofbrau Haus en herlig opplevelse. Gjerne med en schweinshaxe på tallerkenen :)
 
Har bestilt Früh Kölsch via nettbutiken til Vinmonopolet, som så kan hentes på hvilket som helst polutsalg i kongeriket Noreg... Har ennå ikke sprettet mine, men er spent på hva dette egentlig er...
 
Smakte på Konstknekt igår, og ble overrasket av at den smakte nærmere Wit og langt fra Kølsch. Lurer på hva det menes med "basert på Kølsch"...
 
I bestefall samme malt/humleprofil. Den er feilgjæret hvis målet er Kölsch, og i dette tilfellet velter det lasset fullstendig.
Jeg har også kjøpt Früh, og den er ikke i nærheten av å ha fenolske toner eller noe annet belgisk. Den var kanskje heller ørlite vinøs i stilen, noe jeg ikke satt helt pris på. Da liker jeg min egen bedre. Det gjorde kona og. ;)

A
 
Øl- og Pølsestedet Würst som ligger i passasjen "Strøget" i Oslo sentrum har Früh Kölsch på tapp. Hadde hvertfall det sist jeg var der, men kan jo ha bytta siden sist. Meget velsmakende var den!
 
Meny city i Oslo selger nua sin Kølsch. Den bytter navn til Mandøl på neste batch. Hvis ikke fåes den i menybutikker i kr.sand. image.jpg
 
fant Kölsch på Eurospar i Tromsø fra To Tårn bryggeri, Kölchen demmes var god, cream ale'en, not so much

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
 
Tilbake
Topp