• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

hvor kjøpe flasker med patentkork?

Hei, hvor kan man kjøpre flasker med ordentlig patentkorker? bestilte fra bryggeland fikk flasker uten hull i til og feste korken??!!
 
Bryggselv selger flotte flasker, både 0,5 og 0.75 med patentkork. Har 200 x 0,75 selv nå, og enete negative er at man må sjekke korken når man kjøper de for ca 1 av 10 er srekt/chippa hvilket resulterer i ukarbonert øl.

Mvh Martin
 
...og neste gang du passerer grensen Tyskland/Danmark med bil, stikker du innom grenseshop'en og kjøper noen kasser med Flensburger.  Den tyske panten er snaue to kroner pr flaske.  Ja, forresten - du må både betale for ølet og bli kvitt innholdet, før du fyller ordentlig vare på.  Selv med full fortolling (22,-/l) blir vel dette billigere enn å kjøpe patentflasker her hjemme; men det fortusetter jo at du er på de kanter og med bil... :)
 
Morten K. Agerup Myhr skrev:
...og neste gang du passerer grensen Tyskland/Danmark med bil, stikker du innom grenseshop'en og kjøper noen kasser med Flensburger.  Den tyske panten er snaue to kroner pr flaske.  Ja, forresten - du må både betale for ølet og bli kvitt innholdet, før du fyller ordentlig vare på.  Selv med full fortolling (22,-/l) blir vel dette billigere enn å kjøpe patentflasker her hjemme; men det fortusetter jo at du er på de kanter og med bil... :)
Med forenklet fortolling kan man ta med seg inntil 27 liter øl per person. :) Man kan nok ta med seg mer, men da må man ha faktura og diverse papirarbeid...
http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=233865&epslanguage=no
 
TerjeMorten skrev:
Og liker du ikke Flensburger kan du alltids prøve Grolsch.

Då hadde eg heller gått for Flensburger. Dei har keramikktopp, medan Grolsch har plasttopp som smeltar hvis du skal desinfisere dei i steikeomnen.
 
MagneFV skrev:
TerjeMorten skrev:
Og liker du ikke Flensburger kan du alltids prøve Grolsch.

Då hadde eg heller gått for Flensburger. Dei har keramikktopp, medan Grolsch har plasttopp som smeltar hvis du skal desinfisere dei i steikeomnen.

Hvordan desinfiserer du i steikeovnen? Temperatur og tid tenker jeg?
TM
 
Rolv Bruun skrev:
Med forenklet fortolling kan man ta med seg inntil 27 liter øl per person. :) Man kan nok ta med seg mer, men da må man ha faktura og diverse papirarbeid...
http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=233865&epslanguage=no

Nei, man kan innføre inntil 32 liter øl.

I tillegg til 27 liter øl med forenklet fortolling, kan man alltid ta inn den avgiftsfrie kvoten på 5 liter øl (hvis man har >24 timer i utlandet), altså totalt 32 liter øl.
 
Skal til Tysklandsgrensen i påsken. Skal jammen meg kjøpe noen flasker med Flensburger. Hvordan er det på smak? Greit nok eller bare møl?  ;)
Kjøpte ett annet tysk øl med vippekork sist jeg var i Spania. Klarer ikke huske navnet på det. Det var ikke spesielt godt, men jeg truet ned de flaskene jeg hadde og etterhvert likte jeg det ganske godt.
 
Disse kjøpte jeg i Spania. Helt ok - samme flaske som på bryggselv
 

Vedlegg

  • IMAG0089.jpg
    IMAG0089.jpg
    1,2 MB · Sett: 469
ictys skrev:
Skal til Tysklandsgrensen i påsken. Skal jammen meg kjøpe noen flasker med Flensburger. Hvordan er det på smak? Greit nok eller bare møl?  ;)
Kjøpte ett annet tysk øl med vippekork sist jeg var i Spania. Klarer ikke huske navnet på det. Det var ikke spesielt godt, men jeg truet ned de flaskene jeg hadde og etterhvert likte jeg det ganske godt.

Flensburger er ikke godt. Etter min mening. Men smaken er som den berømmelige baken.
TM
 
da satser jeg på at de har det jeg kjøpte sist. Skal visst på kurs med jobben til Spania i mai - så det blir noen flasker da også :) Tror filler meg jeg kjøpte de flaskene på Lidel - skal sjekke om det er Lidel i Flensburg og om de ev har samme øl der.
 
Morten K. Agerup Myhr skrev:
...og neste gang du passerer grensen Tyskland/Danmark med bil, stikker du innom grenseshop'en og kjøper noen kasser med Flensburger.  Den tyske panten er snaue to kroner pr flaske.  Ja, forresten - du må både betale for ølet og bli kvitt innholdet, før du fyller ordentlig vare på.  Selv med full fortolling (22,-/l) blir vel dette billigere enn å kjøpe patentflasker her hjemme; men det fortusetter jo at du er på de kanter og med bil... :)
Kjøpte 2 kasser flensburger radler i fjor sommer på Citti Markt i Flensburg. Dette er lettøl(de har også alkoholfritt) så da er det bare å dra med seg hjem med god samvittighet, tror jeg betalte 160 kr for 2 kasser(40 flasker 0,33 + selve kassene. Hvis du opplyser om at du er Norsk og viser fram passet, så slipper du å betale panten, tror det var  på 22 cent pr flaske. Lettølet/alkoholfriølet er kjekt å ha med når man f eks er på båttur
 
Morten K. Agerup Myhr skrev:
Interessant!  Er ikke radler noe a la det engelske shandy (halvblandet øl og brus lns) og ikke vanlig lettøl?

Sitronbrus og øl ;)

Radler = Radfahrer = Syklist. Altså en alkoholsvakere øl for den som er ute på to hjul ;)
 
Tilbake
Topp