Hvor lenge kald-lagrer du pilsen din før du drikkern?

Hvor lenge lagrer du pilsen før du begynner å høste fruktene av ditt arbeid?

Har nettopp flasket en batch, og tviler på jeg holder ut så mye lenger enn en mnd.. :p

En mnd er tre uker lenger enn jeg klarte....ble tomt så alt for fort ! Hadde sikkert blitt bedre med lagring men den var god med en gang.. Brygger en ny denne uka!

Hurtigbrygging lager metoden du benyttet deg av? For å si det sånn, det kan godt være jeg kommer til å slite med en måned selv, men vil i alle fall spare noen av flaskene, så jeg kan "studere" hva som skjer og holde en logg på det. 1 flaske i uka for eksempel og notere flittig:)

Brygga den vanlig, 3 uker på 10C, så på fat for karbonering og modning. Etter en uke smakte jeg og den var god så da fortsatte jeg å smake til det var tomt ;)

Evne til utsatt belønning - ølbrygging er voksenversjonen.

For de som ikke kjenner til det, så er evnen til å utsette å ta ut en belønning nå, for å få ut en større en senere, en generell evne som påvirker ganske mye i vårt liv. Akkurat denne enkle marshmellowtesten har faktisk uhyre god evne til å predikere en rekke utfall senere i livet, da evnen er ganske stabil gjennom et livsløp. Nok nerding fra meg nå. Hadde vært gøy å lage et voksenversjon for hjemmebryggere!

Sist redigert:
Tilbake
Topp