Tror de veier omtrent 2.8g stk? Mener å ha fått med meg noe i den dur. da ville jeg brukt to stk pr halvliter. Det blir omlag 11g pr liter, og ved øl på 20°C blir det 3.5 enheter Co2 som er kurant for en weiss.
Tror de veier omtrent 2.8g stk? Mener å ha fått med meg noe i den dur. da ville jeg brukt to stk pr halvliter. Det blir omlag 11g pr liter, og ved øl på 20°C blir det 3.5 enheter CO₂ som er kurant for en weiss.
Personlig så er jeg enig. Skal man derimot bruke karboneringsdrops ville jeg heller brukt to enn èn, for 1,75 co2.vol blir litt i underkant flatt igjen. Kan jo alltid knekke dem, men det er litt arbeid og ujevnt Karbonerer i hovedsak mellom 2.1-2.5 alt etter type, og er veldig fornøyd med det.
Ellers er "standardmetoden" å foretrekke når doseringen i dropsene ikke stemmer med ønsket co2-volum: Lag sukkerlake med ønsket mengde sukker og hell den i bøtta du flytter ølet over i for flasking..
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.