Ibrewmaster 2......krise!

Arcticjan

Norbrygg-medlem
flere her som bruker ibrewmaster 2? . Jeg har brukt den de siste 3-4 år , men har ikke hatt den aktiv sist måned. Nå får jeg ikke åpnet den, og på hjemmesiden står det at den ikke er tilgjengelig lenger!!
Hjelp! Jeg har alle mine oppskrifter der, og har de ingen andre steder. Noen som vet hvordan/hva jeg kan gjøre?
Og ev hvilket program som anbefales istedet?
 
Onlineløsninger har mange fordeler når de fungerer, men de er sårbare for ios-oppdateringer, ugyldige sertifikater og whatnot. Brewtoad.com legges ned ved nyttår, så det er ingen løsning å gå dit. Bruker brewgr.com (gratis og brukervennlig) selv, og er godt fornøyd. Men de hadde også nedetid for et år siden. Brewfather er i vinden om dagen. Det er norsk og får mye kudos blant brukerne. Gode gamle Beersmith lagrer vel lokalt, men det er fryktelig stort med masse funksjoner man kanskje ikke bruker.
 
Sist redigert:
Så har du jo brewersfriend, men den favoriserer betalende ... Er jo ikke så mye da men, ca 250,- i året
 
Online regneark kan du også bruke, da er du tryggere. Finner sikkert noen som har laget et, men det beste er kanskje å lage det selv. En bonus da er at man kan få kunnskap om bakgrunn for verdier i formlene som brukes :)
 
Jeg betaler gladelig årsgebyr for ett program som funker like bra eller bedre enn ibrewmaster, og ihvertfall hvis jeg får konvertert over batchene/oppskriftene. (Fikk heldigvis til å laste ned de fra en gammel telefon jeg hadde som ikke hadde nye iosen).
Dessverre må nok alt «inventory» og notater legges inn på nytt da.
Utrolig ergerlig med tanke på hvor mange timer /dager/år det har tatt å legge inn alt på programmet.
 
Tilbake
Topp