Identifisere ukjent øl på Baran

Jeg innser at dette kanskje er et skudd i blinde, men på fredag var jeg innom Baran i Bergen. Jeg spurte bartenderen hva som var på kranen til Haandbryggeriet, og stikkordene jeg husker fra den samtalen (dette var seint på kveld) var: Dark ale, Amerika, 8 og noe prosent, 120 kr. Er det tilfeldigvis noen som har vært der i det siste og drukket denne? Hvis ikke får jeg stikke innom neste gang jeg er i byn.

Ikke Dark Force vel?

(Har en kompis som nylig klaget over at dette ølet var blitt dyrere på Baran, rundt 120)

Jeg tenkte på det, men jeg ble litt forvirret når det ble preik om Amerika. Men Dark Force skal jeg prøve uansett, så merker vel kanskje da om det er riktig. Logikken tilsier at det skal være et øl fra Haandbryggeriet, men jeg vet ikke hvor nøye de er på dette.

Noen som kan legge inn riktig adresse for Cardinal i Stavanger? Har havnet cirka 1000 km for langt nord...

leste jeg riktig lenger tilbake i samtalen her?
120 kr for et glass øl?
da bør det jammen meg være noe helt spesielt.

biri skrev:
leste jeg riktig lenger tilbake i samtalen her?
120 kr for et glass øl?
da bør det jammen meg være noe helt spesielt.
Såvidt meg bekjent er det noe sånt man må betale for norsk (mikro) øl.

Og folk betaler glatt 350-400 kr på restaurant for en flaske ordinær vin. Fantastisk øl er langt billigere enn det.

Toresito skrev:
Noen som kan legge inn riktig adresse for Cardinal i Stavanger? Har havnet cirka 1000 km for langt nord...

Ser det mer riktig ut nå? :) Utvalget kommer om ikke så lenge.

Aleksander87 skrev:
Jeg innser at dette kanskje er et skudd i blinde, men på fredag var jeg innom Baran i Bergen. Jeg spurte bartenderen hva som var på kranen til Haandbryggeriet, og stikkordene jeg husker fra den samtalen (dette var seint på kveld) var: Dark ale, Amerika, 8 og noe prosent, 120 kr. Er det tilfeldigvis noen som har vært der i det siste og drukket denne? Hvis ikke får jeg stikke innom neste gang jeg er i byn.

Dersom du går til den kranen som er rett til venstre for Haandbryggeriet (som er sikkert den du har fått) er det Dark Horse - Reserve Special Black Bier som er på. Det er altså den som koster 120, mens haandbryggeriet skal de ha litt mindre for.

Tilbake
Topp