innkjøp

hei

Er det noen som kan gi meg råd når det gjelder malt mølle,Skal  gå til innkjøp av en og lurte på
hvilken som er bra.Skal også gå til innkjøp av en del malt av foskjellige slag,kan noen si meg
hvilke sorter jeg bør ha på lager, hadde tenkt på hele sekker.Ønsker å kunne ha malt slik at
jeg kan brygge alt fra pils til stout og hvete øl.Hvordan oppbevare det på best mulig vis.Håper
noen gidder å ta seg bryet og komme med forslag,hadde tenkt å kjøpe malten på maltbua,mens møllen kjøper
jeg der den beste mølla blir solgt.på forhånd takk

Hei
Har selv kjøpt Monster mill 2.  Jeg har ikke noe særllig sammenligningsgrunnlag, men bevares, den maler som en katt :laugh:
Når det gjelder malt, så regner jeg med at du har vært innom safiren i sandnes.  De har tidvis et helt greit utvalg av malt. Muligens litt greiere en frakt fra voss.

Vil du ha en fiks ferdig mølle er Barleycrusher tingen, den kommer ferdig med trakt og plate:

www.barleycrusher.com

Kjøpte 15punds BarleyCrusher fra beersmith.com for to uker siden, kom på 1300kr inkl frakt, mva og ekspedisjonsgebyr....

Hvis du tenker hele sekker, så ville jeg bare kjøpt hele sekker av basismalt. Da tenker jeg på lagermalt, pale malt og münchener malt. Andre malttyper som man bruker en del av er crystalmalt (f eks 150 EBC), men å kjøpe en hel sekk er vel å ta litt hardt i. Chocolate malt bruker jeg også, men små mengder så der holder kanskje 2 kg i en god stund. Det er jo best å ha malten ferskt så det er synd å kjøpe mye av noe man knapt bruker. Aromamalt kan være kjekt å ha også, samt hvetemalt. :)

hei

takker alle for svarene har bestillt mølle fra beersmith.Da bestiller jeg basis malt i sekker.

Tilbake
Topp