IPA av E.Lothe

Siden eg ikkje har kjøpt meg gryte ennå, lurte eg på om det er noen butikk/pol øl som smake noe i nærheten av den ipa'en. Eller bedre, ekstrakt sett?

Oppskriftå:
Pale crystal malt
Chinook
Cascade
 

Vedlegg

  • ipaen.pdf
    821,4 KB · Sett: 114
Kjøp et ekstraktsett. Bytt ut den gjæren som følger med med en pose us-5. Kjøp 100 g av Chinoock og Cascade, og tørrhumle etter stormgjæringen.

Voila, så har du en topp IPA ☺️
 
Heisann, tenkte bare å hørre med dei så kan det ;-) Fekk brygga meg ein 10l batch. Men etter mine smaksløker, blei den mye mer bitter enn eg huske me brygget på jobben. Då va vell nesten bitterheten borte.
Følgte oppskriften slavisk. Men måtte kjøle den ned i vasken, kan det ha noe å si? Tok nærmere 1t før eg fekk temperaturen ned.
 
Heisann, tenkte bare å hørre med dei så kan det ;-) Fekk brygga meg ein 10l batch. Men etter mine smaksløker, blei den mye mer bitter enn eg huske me brygget på jobben. Då va vell nesten bitterheten borte.
Følgte oppskriften slavisk. Men måtte kjøle den ned i vasken, kan det ha noe å si? Tok nærmere 1t før eg fekk temperaturen ned.

Siden kjølinga tok såpass lang tid fikk humla en del mer kontakttid ved høy temperatur enn det som kanskje var beregna? Følgelig kan du ha fått ut mer bitterhet fra humla enn det som var tiltenkt.
 
Tilbake
Topp