JA!!!!

Terje Olsen

Norbrygg-medlem
Endelig var ventetiden over. Det første brygget, en IPA, var klar for prøvesmaking. Den hadde stått to uker i gjæringskaret og deretter to uker på flasker. Alt hadde gått som smurt. Det store spørsmålet vi hadde i går kveld var: er det noe futt i ølet? "Psst" sa det! Helte over i glasset, en nydelig skumkrone og en fantastisk lukt av humle møtte oss. Og smaken var helt nydelig. Hadde aldri trodd at hjemmelaget øl kunne være så godt!! Stolt og glad, nå er det bare å kjøre på. En hjemmebrygger er født! Takk for mange gode tips og nyttige innlegg her på forumet!

Gratulere med første brygg!    Kjenner igjen feelingen; 'er det mulig.... sinnsykt...etc  ' !!?! :)    For min del ble det veldig lite "industripils" fremover en stund.  Fascinerende!  Lykke til videre!.. :ilike:

E

Fantastisk følelese ja! Eneste som toppa det var jo at fruen hadde akkurat samme reaksjon, så etter det har det ikke vært vanskelig å få barnepass for å få brygga har i huset  :biersmile:

Mvh Martin

malm skrev:
Fantastisk følelese ja! Eneste som toppa det var jo at fruen hadde akkurat samme reaksjon, så etter det har det ikke vært vanskelig å få barnepass for å få brygga har i huset  :biersmile:

Mvh Martin

I wish i could say the same  :'(

Fruen var også meget fornøyd med resultatet! Det var faktisk hun som kjøpte utstyret til meg på bursdagen min. Fantastisk kone!

Det er en stooor fordel om konemor er interessert i bryggingen. Slipper lettere unna med noen "livsviktige" investeringer da. Samt bopel full av kjøleskap og gjæringsdunker.

Odland skrev:
Det er en stooor fordel om konemor er interessert i bryggingen. Slipper lettere unna med noen "livsviktige" investeringer da. Samt bopel full av kjøleskap og gjæringsdunker.

Har ikke fåt mer enn "det er spennende" ut av min, men hun foretrekker ofte mitt øl selv om det står Lucky Jack og Trashy Blonde i kjøleskapet og hun har dratt to kjøleskap hjem fra jobben.
Det å overta kjøkkene et hel dag er det minst populære.

:ilike:

Odland skrev:
Og hvis hun ikke er det er det en stor fordel og ha god plass i kjelleren (slik at konemor ikke får ølgreiene inn på kjøkkenet....)

Gratulerer med vellykket brygg. Er selv en fersking og har satt brygg nr.2 for en uke siden. Har nå måtte søke tilflukt i kjelleren, etter mye klaging på lukt fra kone og barn.
Funker likevel med god planlegging. :skitbra:

Jeg vil også gratulere! Kjekt med slik entusiasme!

paaljoh:
Du må slutte å klage på at kona og ungene lukter vondt. Det kan være uheldig på lengre sikt...
De forstår sikkert at du synes malt og humle lukter bedre, men det er noe annet enn at de lukter vondt.
hehe, sorry, kunne ikke la være...

Kjell G: Bonuspoeng herfra for unødvendig ordstillingspirk. Jeg lo.

PS: Dessverre er bonuspoengene som vanlige poeng i Whose line is it anyway. "The show where everything's made up and the points don't matter": http://youtu.be/9KAGwNtI26w

Tilbake
Topp