1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Jakter på RIMS tube ca 3000w

En tråd i 'DIY' startet av Nansen, 21 Nov 2018.

1. Forvirret

Forvirret
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hvor mange watt/cm2 har elementene @Sverre K?
    Er de plassert nede mot bunnen slik at de kan bli isolert av grøt?

2. Dansken

Dansken
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Her er bilde av min hjemmelagde rims. 99% kinagreier fra Ali. Total kost eksl. pumpe 1000,- tror jeg, men gøy å bygge
    Bruker element på 2000w uten å svi noe..

3. Ekornskurken

Ekornskurken
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ikke veldig mye bilde! :)

LarsUlv liker dette.
  4. Dansken

Dansken
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Vedlagte filer:

5. Magnus Jensen

Magnus Jensen
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Funker fint med vanlig 15-16A sikring, trekker ca 14,5A og siden varmeelement er en ren Ohmsk belastning er det ikke noe høye peak strømmer som lager problemer slik man har med f.eks el-motorer.

Ekornskurken liker dette.
  6. Kaffewit

Kaffewit
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Nydelig stenging/struping ut fra pumpa. Diaphragm valve, redneck style. "kjøper faen ikke en ekstra ventil, har jo vicegrip!"

Hva gjør skrujernet under pumpa?

For å unngå missforståelser, dette var ikke ment som hets. Jeg setter pris på enkle og noen ganger mindre pene løsninger.

Ekornskurken liker dette.
  7. Dansken

Dansken
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Ja, enig med deg at dette ser litt redneck ut Dette var første test med denne pumpe, skulle vel prøvd først med vann og ikke en batch

Faktum var at TD5 pumpen hadde så stor flow at min nylonpose ikke klarte å få nok vørter igjennom seg, og da tar man det man har for hånden. Har en kuleventil på neste gang og har også bestilt en annen pose.

Pumpen skal helst stå vertikalt så jeg fant en liten strømforsyning å sette den på, og så da at pumpen har noen små luftinger i bunn jeg ville holde fri

På styringsbokser min har jeg en «dimmer» til varmeelementet, den brukes ikke så den kobler jeg over til pumpens støpsel, kanskje jeg kan regulere spenningen til pumpen og redusere flow litt

Del denne siden