Ser det er tre sjapper som har dem på lager...i Bergen, utenfor Oslo(Muligens koronastengt) og på Lade i Tr.HeimJeg ser at flere anbefaler 15liters Jula bøtter til små "prøve brygg" og oppbevaring, men de har ikke disse på lager noen steder. Er det noen som vet om de ikke blir solgt lenger, eller må jeg bare vente på at de kommer på lager?
Det var som pokker.Jeg fikk svar fra Jula: Denna artikel är utgående och kommer inte komma åter i lager.
Så da er det bare å storme over til Jula dersom man bor i nærheten av en butikk som har.... Jeg må finne en annen løsning.
Hvor lenge skal man brygge? Og jeg har en til starsan og en til skylling.Hvor mange trenger man da?
Hvis dere uansett ikke skal bruke de gamle til gjæring
Hvor lenge skal man brygge? Og jeg har en til starsan og en til skylling.
ja det kommer jo helt ann på hvordan de behandles, men du vet nå, mennesker, plutselig så gjør man en blooper også er det ei feit ripe full av infeksjonsangst å greierSpørsmålet er vel egentlig hvor lenge de kan gjenbrukes?
Fristende ide, men vi skal kanskje ikke begynne å gå bryggeforretningene i næringa om vi vil ha et godt forhold til bransjen.Utrolig bra all-roundbøtte - maltrøret til GF30 passer akkurat på innerkanten til bøtta slik at man kan sette den rett oppi for å dryppe av. Ut fra Web-addressa på undersiden så fant jeg ut at det mest sannsynlig er denne: https://www.plast-box.com/en/11-1500-bis/
Så her er det bare å bestille noen paller med Norbrygg-branding
Rart at de skal slutte med den - er jo "top rated" på reviews på nettsiden deres.
Men om man vet hvor den kommer fra, så kan man kanskje få bryggeforhandlerne til å ta inn denne? Kjekt alternativ for oss som driver med små batcher der alt over 20 liter er overkill i størrelse. Jeg bruker en jula-bøtte til flasking, men kunne godt hatt et par til som multi-purpose (avrenning av maltrør, avlastning for batch sparge etc).Fristende ide, men vi skal kanskje ikke begynne å gå bryggeforretningene i næringa om vi vil ha et godt forhold til bransjen.
Av en eller annen underlig grunn er det alltid lokkene som har vært mangelvare.Julabutikken på Lade i Trondheim er tomme for lokk og får ikke inn nye.
Ja det er pussig.Av en eller annen underlig grunn er det alltid lokkene som har vært mangelvare.