Denne typen har jeg hatt noen av og brukt en del, helt suverene! Det jeg ikke skjønner, er hvorfor flere bryggebutikker selger disse med hull i lokket. Lokket er en gjærlås i seg selv, det vil altså slippe ut co2 ved trykk. Bare prøv og riste et slikt kar med starsan.....
Hvis det er samme typen som har vært på markedet tidligere, er de tynne og vanskelig å tette. Julabøttene er veldig mye bedre, og jeg byttet dem ut. Har noen stående i en krok fremdeles, tror jeg.
Som de andre så jeg gaffel og kniv på bøtter kjøpt på nettsiden. trolig godkjent som materiale, kanskje vil de ikke ha ansvar for dette om noe galt skjer ? (forsikring, godkjenningsbeviser.. ) Vet ikke men er beroliget
Jeg har brukt disse i hele min bryggekarriere. I starten skjønte jeg ikke hvorfor det aldri ploppet i gjærlåsen, men fant etterhvert ut at lokket er designet for å slippe ut trykk. Ikke rart de er vanskelig å få tette når de er designet for å ikke være det. Grunnen til at jeg aldri har vurdert å bytte dem ut er at de er relativt lave, noe som passer gjæringsskapet mitt godt.
Dette er likevel ikke samme type bøtter som Jula-bøttene.Jula-bøttene er høyere og er stivere i plasten. Jeg har en slik som flaskingskar. Veldig solid og god bøtte.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.