Juleølkonkurranse 2008

Lars

Norbrygg-medlem
Har sett rykter om juleølkonkurranse til høsten, noen som har info om dette, og kan si litt om hva det går ut på?
 
Mer informasjon kommer om ca en uke, da har vi hatt styremøte og kan komme med klare tall ;). Uansett, brygg i vei, for ifølge banneret er det under 3 måneder igjen til Juleølkonkurransen!  :brygging:
 
Jeg skal brygge årets julebokk i morgen, etter to år uten juleøl. Planlegger å innvie mitt ny-elektrifiserte store kokekar (100 liter, 3 X 2kW sirkelrunde elementer). Skal lage en mesk på 100 liter, og ta av 33 liter som tynnes ut til 45 liter i mitt lille kokekar for å lage Bayer av dette. Bayeren blir i praksis en lettere utgave (OG 1055) av julebokken, som planlegges til OG 1075. Det skal bli litt spennende å kjøre to kokekar samtidig. Tidligere har jeg bare kunne lage to versjoner av samme vørter ved å bruke ulik gjær (f.eks. ale-gjær for å lage en porter og lagergjær for å lage en Schwartzbier). Nå har jeg mulighet for å variere både med ulik hunmling og ulik gjær. Denne gang blir humling ganske lik og gjær helt lik, mens hovedvariabelen blir ulik konsentrasjon av malt/sukker.
 
Skal prøve å få sendt noen flasker Jule-ale herfra også  ;)

Neste helg fyres gryta, så det blir ikke lange lagringa... MEN vi får benytte oss av modning via døgn-grader  :laugh:
 
Styret skal ha møte om ca en uke, da vil vi nok få litt lys på det meste ;). Gå imellomtid ut ifra ca samme datoene og info som ifjor.
 
Da har det vært styremøte, og mer informasjon om juleølkonkurransen er lagt ut på nettsiden! Bare sjekk www.norbrygg.no.  :biersmile:
 
Finner bare forhåndsinfo og regler fra 2007... Er det jeg som leter på feil plass eller?
 
Reglene og forhåndsinfo er datert 2007 men innholdet er oppdatert for2008. Skal endre datomerkingen for å ta vekk tvil om dette, så takk for påminnelsen ;).

Sjekk altså [iurl=http://norbrygg.no/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=6&id=70&Itemid=36]her[/iurl] for årets info.
 
Påminnelse: Husk at det bare er ca 3 uker igjen til påmeldings- og innleveringsfristen!
 
Er det mulig på alle kommende konkurranser å legge inn antall påmeldte til enhver tid?
Det hadde vært interessant å se hvor mange som er påmeldt og kan jo inspirere flere til å bli med også.

Ørjan  :godtoel:
 
Jeg er ikke sikker om det er teknisk mulig, men det hadde forsåvidt vært en god ide.
 
Mulig at alle som er registrert elektronisk kan telles opp.
Da har man en viss ide om de elektronisk påmeldte iallefall.

Ørjan
 
Jeg har for første gang meldt meg på en konkurranse innen dette felt. Men jeg må desverre trekke meg fra konkurranse. Jeg pakket inn 4 flasker og sendte til:
Anders henriksen
Waldemar Thranesgt 24
0171 Oslo.

Pakken kom i retur i går. Ikke Hentet.
:'(
janh
 
Riktignok kommer dette svaret litt sent, men jeg fikk vite av ham at hentelappen aldri har dukket opp i postkassen hans. Dette i motsetning til hentelapper til samtlige andre pakker med juleøl som han allerede har fått inn. Det var da synd at Posten ikke var på vår side i dette tilfellet.  ::)
 
Da jeg leverte mine to julebrygg til Anders tidligere i uken, fortalte han at bedømmelsen skjer denne helgen. Når kan vi vente at resultatene blir offentliggjort?
 
Bedømmelsen skjer antakelig i løpet av de førstkommende få dager (søn-tir). Og da vil jeg prøve å legge ut resultatene fortest mulig. Det har forresten også vært litt uklart om det beste brygget i hver klasse skulle bli med i Norøls Juleølfestival, og jeg har fått bekreftet at det blir det! Så da får vi håpe at hjemmebryggernes juleøl kan ta opp kampen med det som selges av kommersielt juleøl!  :brygging:
 
Tilbake
Topp