Juleølkonkurransen 2013

tobiasjk

Norbrygg-medlem
Kjære medlemmer og andre hjemmebryggerentusiaster!

I motsetning til tidligere år ønsker vi i Norbrygg for en gangs skyld å være ute i god tid. Vi vil derfor allerede nå invitere dere alle til

Juleølkonkurranse lørdag 30. november 2013!

Arrangementet vil igjen bli holdt på Klostergården på Tautra, og det vil bli holdt både foredrag, etegilde, og publikums favoritt-konkurranse.

Detaljer rundt påmeldingsfrister, konkurranseklasser, foredragsholder, fete premier og alt slikt kommer utpå nyåret. Men siden datoen allerede nå er fastsatt, anbefaler vi dere alle å sette igang med å brygge neste års juleøl!

Velkommen til trøndelags beste ølhappening!

:biersmile:
 
Kjempebra! Den datoen merker jeg i kalenderen på mobilen med én gang, så det skal være minst mulig sjanse for å rote det til med å være dobbeltbooket!

Me glær oss!
 
Kom det noe mer informasjon om dette?
Jeg er helt ny her, så jeg har ikke fått med meg så mye, men det står da vitterlig at mer informasjon skulle komme på nyåret og det er vel noen måneder siden nå?
 
Det er fremdeles litt tid til "utpå nyåret" renner ut, da - men jeg mistenker at kategorier og slikt blir lignende som tidligere år, så det kan være en grei veiledning for bryggeplanlegging å kikke på fjorårets info. Det kommer forhåpentlig noen datoer for påmeldingsfrister og sånn etterhvert, tenker jeg.

Jeg har begynt å tenke på øl ihvertfall.  :biersmile:
 
Hei igjen, alle sammen!

Her følger litt oppdatert informasjon om årets juleølkonkurranse:

Det vil i år bli avholdt flaskekonkurranse i følgende tre kategorier:
  • Tradisjonell Norsk Juleøl (Norbrygg konkurranseklasse 13F)
  • Juleøl uten tilsetninger. Ingen krav til OG. OBS: Det er viktig at du angir en nærmere beskrivelse av ølet, samt kategori ølet er brygget etter (ihht Norbryggs stildefinisjoner)
  • Juleøl med tilsetninger (Norbrygg konkurranseklassene 13, 13B, 13C, 13D, 13E)

Innleveringsfrist er fredag 1. november! Mer informasjon om konkurranseregler, påmeldingsskjema, premier etc kommer snart.

Selve arrangementet holdes som tidligere år på Klostergården på Tautra i Nord-Trøndelag. Tidspunkt er lørdag 30. november! Det vil også i år bli avholdt et faglig foredrag, men det er ikke helt klart enda hvem det blir. Mer informasjon om dette vil komme om kort tid. Det blir også avholdt publikums favoritt, så pass på at dere setter av nok hjemmebrygget juleøl for kvelden! :skitbra:

Vi sees på Tautra!

:biersmile:
 
Er det slik at man kommer gratis inn på publikumsfavoritten hvis man deltar selv, og at man kan ta med en person per øl man deltar med?
 
Da er man påmeldt. Takk for den forlengede innsendingsfristen, da rekker jeg å få det avgårde med posten også..
 
Kan de som bor i Oslo levere brygg til bryggselv som i fjor eller må jeg sende flaskene med posten?
 
Jeg tenkte jeg skulle melde på et øl med litt røykmalt i, ga 2,5%. Går det da som juleøl med eller uten tilsetninger? Det er ikke tilsatt noe annet snusk.

Sent from my C6603 using Tapatalk
 
thomashagen skrev:
Jeg tenkte jeg skulle melde på et øl med litt røykmalt i, ga 2,5%. Går det da som juleøl med eller uten tilsetninger? Det er ikke tilsatt noe annet snusk.

Sent from my C6603 using Tapatalk

Meld det på som juleøl uten tilsetninger, men spesifiser klasse 13D Annet røykøl.
 
Jeg lovte dere fete premier, gjorde jeg ikke?

Årets sponsor av arrangementet er Petit Agentur AS. De stiller opp med følgende premier:

Hver av de tre flaskekonkurransene premieres med:
  • 1.-premie: gavekort á 1000,-
  • 2.-premie: gavekort á 500,-
  • 3.-premie: gavekort á 250,-

Etikettkonkurransen premieres med:
  • 1.-premie: gavekort á 750,-
  • 2.-premie: gavekort á 500,-
  • 3.-premie: gavekort á 250,-

Publikums favoritt premieres med:
  • 1.-premie: gavekort á 2000,-
  • 2.-premie: gavekort á 1500,-
  • 3.-premie: gavekort á 1000,-

I tillegg vil de seks øverste plasseringene i Publikums Favoritt premieres med et 9-liters corneliusfat!

Bli med!

:biersmile:
 
Tilbake
Topp