Julete IPA/APA?

Hei. Tenkte å lage en IPA eller APA som jeg kan ta med hjem i julen, da dette er noe alle liker. Men er det noe lurt som jeg kan gjøre for å få det litt mer julete? Og da helst uten å forlenge modningstiden i forhold til en vanlig APA/IPA. :)
 
Hei. Tenkte å lage en IPA eller APA som jeg kan ta med hjem i julen, da dette er noe alle liker. Men er det noe lurt som jeg kan gjøre for å få det litt mer julete? Og da helst uten å forlenge modningstiden i forhold til en vanlig APA/IPA. :)


Det er vel humletyper som kan gi en smak av juletre, men hva med å gå nuts og lage einerlåg?
 
Smakte ein juleIPA på publikumsfavoritten på Tautra for ett par år siden. Den var veldig god med en bra balanse mellom humle og julekrydder.
 
Fetteren min var litt sent ute med juleølet, så jeg foreslo å brygge Amber Christmas etter å ha lest mye bra om det. Så AC ble brygget forrige helg. Men hva er det egentlig som gjør det julete? Det sliter jeg litt med å se :)
 
Fetteren min var litt sent ute med juleølet, så jeg foreslo å brygge Amber Christmas etter å ha lest mye bra om det. Så AC ble brygget forrige helg. Men hva er det egentlig som gjør det julete? Det sliter jeg litt med å se :)
Navnet. Ellers en ordinær amber. Skal passe bra til julemat.
 
Her var det mange gode tips. :) Amber Christmas så ikke dum ut, selv om jeg egentlig hadde tenkt en IPA eller APA. Granskudd hadde også vært spennende å prøve i sistnevnte, men jeg syns likevel at slikt er skummelt når det er julen som står på spill. :p
 
Jeg brygget selv Amber Christmas til jul i fjord, det ble en kjempe suksess. Både til julematen og til senere på kvelden.

Vurderer å brygge denn i år også men vil gjerne ha et alternativ også, eventuelt en blond med noe julekrydder?
 
Tilbake
Topp