Kalkulere oppskrifter

Jens

 
Er det noen som kjenner til et gratisprogram for oppskriftskalkulering, helst ett som bruker litermål?

Hva bør man ta som første utgangspunkt når man skal skape en oppskrift, antall liter og ønsket OG på vørteren, eller hva?

Forøvrig, takk for all god hjelp og veiledning jeg har fått på dette forumet hittil!
 
Jeg mener vi bruker 'Suds' hos Den Gyldne Draabe. Ihvertfall, det er Espen som gjør. Om jeg ikke tar feil så er den gratis. Ellers så kan ProMash anbefales. Ikke gratis, men riktignok bra og takler det (uten tvil overlegne  :amen:) metriske system uten problemer.

Ellers så kan du se litt her for noen XML-filer og Excel-dokumenter på forskjellige språk. Gratis allesammen!  :skaal:
 
Vist du skal kjøpe programvare, så vil jeg anbefale deg BeerSmith eller BeerTools.

ProMash er gammel og har nok fallt en del tilbake ovenfor BeerSmith og BeerTools.
 
Jeg har prøvd en rekke programmer. Av alle de jeg har prøvd vil jeg si BeerSmith er det beste. Utrolig oversiktlig, alle kalkulatorer du trenger og en bra utskrifts layout.
 
Tilbake
Topp