kappe netting-utsida fra fleksibel vannrør

Jeg kjøpe 60 cm fleksibel vannrør og har allerede fått av 'netting' som jeg vill bruke til humlefiltring. Men hvordan kan jeg kappe 10 cm biter fra den? jeg sliter liit nå.

Hei.

Har aldri prøvd det, men vil tro at du kan bruke ei blikk-saks eller ei annen kraftig saks. Det finnes og noen avbitere der kjeftene krysser. Ville prøvd noe slikt.

MVH
Børge

Beant skrev:
Hei.

Har aldri prøvd det, men vil tro at du kan bruke ei blikk-saks eller ei annen kraftig saks. Det finnes og noen avbitere der kjeftene krysser. Ville prøvd noe slikt.

MVH
Børge

har prøvd blikk-saks men det går nesten ikke.

Hva med en vinkelsliper med kuttskive?
Antar nettingen er i rustfritt, som kan være for hardt for en blikksaks.

Ståle S skrev:
Hva med en vinkelsliper med kuttskive?
Antar nettingen er i rustfritt, som kan være for hardt for en blikksaks.

det kan stemme.. skal prøve vinkelsliper. Jeg trenger bare 2 ganger 10 cm så kan gi mange forsøk  ;D

i morgen får jeg lage et bilde av min nylaget humlefilter  ::)
da skal jeg legge ut bildet her  ::)

:biersmile:

EDIT:
Her er bildene. Jeg tror jeg skal heve ut vørter rett etter kok i en kjele og deretter kjøle med spiral. Det var enklere hvis jeg kan kjøle vørter samtidig med å heve/filtre ut men det trengs en motstrømkjøler sikkert. Den skal jeg lage men har ingen peiling hvordan. Kankskje noen her en god beskrivelse..

Vedlegg

• DSC_7802.JPG
    664,4 KB · Sett: 274
  • DSC_7807.JPG
    DSC_7807.JPG
    1,1 MB · Sett: 260
Ser jo veldig bra ut  :yes:

Tåler plasten du har brukt kokende vørter?

Er det noen spesiell grunn til at du flytter vørteren til en ny kjele før kjøling, og tilsetter du aromahumle etter flytting?

EDIT: Ser jo nå hvorfor blikksaks ikke funket så bra. Leste kappe og tenkte splitte  :zzz: :kaffe: :doh:

Beant skrev:
Ser jo veldig bra ut  :yes:

Tåler plasten du har brukt kokende vørter?

Er det noen spesiell grunn til at du flytter vørteren til en ny kjele før kjøling, og tilsetter du aromahumle etter flytting?
det er lettere enn å desinfisere hele greie og heve etter kjøling tror jeg...men..? nei, jeg tilsetter ikke humle.

plast tåler koking. det er både siliconbiter og pvc-biter fra en vakumhevert.

plasten ser ut som vanlig silikonslange, så jeg tror nok det.... flott oppset ja.
Hvor fikk du tak i vannrøret du tok nettingstrømpene fra? driver å skal modifisere kjølebagen min og dette ser veldig innteresant ut 8)

magne1972 skrev:
plasten ser ut som vanlig silikonslange, så jeg tror nok det.... flott oppset ja.
Hvor fikk du tak i vannrøret du tok nettingstrømpene fra? driver å skal modifisere kjølebagen min og dette ser veldig innteresant ut 8)

Hoi  Magne,

kjøpte på Felleskjøpe/Bygger'n. 100 kroner for 60 cm.

stakk innom tess forleden, og de selger bare strømpen til disse, 100 kr. pr. meter. de kapper også hvis du spør.... jeg har nå modifisert og testet mesketanken, og driver med en ny 5 liters kokekjele der resten går til hop-strainer:)

Tilbake
Topp