Karbonering med speise.

Bruker fortsatt Speise for å karbonere Ales, men sukker er like bra - alltid 1 flaske med manometer.

De siste par ganger bruker jeg også lit F2. Vet ikke helt hvorfor….

Vis vedlegget 62951
hehe - jeg kunne sikkert lage ei lang liste over ting jeg gjør som jeg ikke egentlig har noen god grunn for - og ikke bare innafor brygginginga:).

Å karbonere med speise er i og for seg greit. Du tar opp flaskene fra fryser'n dagen før, og det er det hele. På den annen side er det ikke noen stor jobb å lage litt sukkerlake når du likevel er i gang med å rigge til for flasking. Det jeg blei litt lei av, var å ha fryser'n full av speiseflasker. (Det blir en del når du har flere brygg på gang samtidig:).)

Jeg opplever det nok tross alt som ei forenkling å droppe speisen. Uten at jeg har tenkt så mye over det, er nok det grunnen til at jeg kutter det ut nå.
 
Sist redigert:
Oj, det var mer enn jeg er villig til å gi. Da holder jeg meg nok til den enkle (og behagelige) måten jeg har brukt til nå for å sjekke utviklinga av karboneringa. Den går i all enkelhet ut på å jekke ei flaske og drikke innholdet:).
Et triks har alltid vært å tappe en øl på (øl/brus) PET/plast. Når den er hard, er den passe… sprekker den, må du være varsom :cool:
 
Tilbake
Topp