Keezer: feste treramme til fryseboks

Fin anledning til å kjøpe mer verktøy. Elhøvel koster jo bare 300 da og gjør jobben greit. Uansett vil sikkert Tek7 tette ujevnheten, men om en skal være perfeksjonist...
 
Ujevnheten vil være mest synlig på baksiden, så om Tek7 klarer å feste rammen uten at jeg gjør noe fremstøt med høvling etc. så hadde jo det vært det enkleste...
 
Ujevnheten vil være mest synlig på baksiden, så om Tek7 klarer å feste rammen uten at jeg gjør noe fremstøt med høvling etc. så hadde jo det vært det enkleste...

Om du legger flis under eller høvler vil du vel få problem med å få topplaten i vater?

Om den solide ramma der er skeivt satt sammen har du nok et "Jensemann-prosjekt" på gang.....

Begynn på nytt og gjør det rett :)
 
Om du legger flis under eller høvler vil du vel få problem med å få topplaten i vater?

Om den solide ramma der er skeivt satt sammen har du nok et "Jensemann-prosjekt" på gang.....

Begynn på nytt og gjør det rett :)

Vi snakker nok rimelig marginale skjevheter som du neppe vil se om man enten høvler eller legger til en liten flis. Lokket til fryseboksen kan jeg ikke se blir noe problem om man høvler eller ikke, man tar jo fra undersiden.
 
Hvor mye vekt bør jeg kjøre på med for å feste rammen til frysen med teck7?

Har to stykk 12 mm sponplater jeg legger opp på hverandre på rammen og tenkte sette to gjæringsbøtter a 30 liter oppe på de igjen. Frysen er ca 50×95 cm.
 
Hvor mye vekt bør jeg kjøre på med for å feste rammen til frysen med teck7?

Har to stykk 12 mm sponplater jeg legger opp på hverandre på rammen og tenkte sette to gjæringsbøtter a 30 liter oppe på de igjen. Frysen er ca 50×95 cm.
2x 30 kg er sikkert fint.
 
Jo, det kunne jeg, men jeg maler lokket parallelt for å spare tid.
Da legger du på sponplatene for å fordele trykket utover rammen, så legger du noen lekter oppå der for å unngå punkt trykket på platene og så bøttene oppå der.

Eventuelt kobler du løs en dør fra en bod eller noe slikt og bruker den... ;):cool:
 
Da legger du på sponplatene for å fordele trykket utover rammen, så legger du noen lekter oppå der for å unngå punkt trykket på platene og så bøttene oppå der.

Eventuelt kobler du løs en dør fra en bod eller noe slikt og bruker den... ;):cool:

Eller så finner du et bord som du kan snu opp ned og legge oppå, eller et eller annet.
Se deg rundt, bruk fantasien, tenk utenfor boksen! (Fryseboksen, "tog du 'an?" hehe)
 
Endte med å låne en treplate av en nabo. Glipen ser ut til fint å ha latt seg tette av Tec7. God stemning! Da er det bare å vente på at saken er ferdig herdet så man kan gå i gang med det morsomste; montere kraner og Co2 linjer! Og ikke minst fylle på med øl! :)20170126_212904.jpg
 
Jeg har ikke limt noe,men har 3 vegger på min og bak er det 2 bord som er festet i trerama.Det var litt åpning melom plast på og trerama og der brukte jeg liggeunderlag for å tette og det har fungert i neste 2 år
 
Kan jeg spør hvilken fryseboks som er brukt her? Det hadde også vært kjekt med noen bilder av det endelige resultatet
 
Tilbake
Topp