Ujevnheten vil være mest synlig på baksiden, så om Tek7 klarer å feste rammen uten at jeg gjør noe fremstøt med høvling etc. så hadde jo det vært det enkleste...
Om du legger flis under eller høvler vil du vel få problem med å få topplaten i vater?
Om den solide ramma der er skeivt satt sammen har du nok et "Jensemann-prosjekt" på gang.....
Begynn på nytt og gjør det rett
2x 30 kg er sikkert fint.Hvor mye vekt bør jeg kjøre på med for å feste rammen til frysen med teck7?
Har to stykk 12 mm sponplater jeg legger opp på hverandre på rammen og tenkte sette to gjæringsbøtter a 30 liter oppe på de igjen. Frysen er ca 50×95 cm.
2x 30 kg er sikkert fint.
Null problem.Og to sponplater med en såpass liten flate vil holde den vekten, right?
Kan du ikke bare legge frysebokslokket oppå rammen? Og så gjæringsbøttene oppå der...
edit: korrigert ord delings feil
Da legger du på sponplatene for å fordele trykket utover rammen, så legger du noen lekter oppå der for å unngå punkt trykket på platene og så bøttene oppå der.Jo, det kunne jeg, men jeg maler lokket parallelt for å spare tid.
Da legger du på sponplatene for å fordele trykket utover rammen, så legger du noen lekter oppå der for å unngå punkt trykket på platene og så bøttene oppå der.
Eventuelt kobler du løs en dør fra en bod eller noe slikt og bruker den...
ser jo riktig sexy ut allerede