Kina-spenningsmåler viser 2500w v/bruk av CASO

enig med dem som mener du er innenfor.
Bruker du ohm meter må du måle når utstyret er under drift, forskjellen blir stor når det er kaldt.
Spoler kan ikke ohm es, du har resistans pluss impedans som tilsammen blir motstand.
I kjedsomhet målte jeg en 40W/240 V lyspære, 540 watt i starten, mer enn 600 watt en kald vinterdag :)
 
Litt mer pisking av død hest..

Måler hjemme igjen. 2.8kW, 100W ca går med til andre ting. Med Caso. Er ikke det litt lite? Har tidligere påpekt at det er jordfeil i huset, jeg har ikke sjekket igjen.. Men får samme måling på meteret nå som på sensommeren. Fikk 3.3kW måling et annet sted. Er det jordfeilen som drar meg i beinet?
 
Og. Ser dette riktig ut? uten at jeg vet noe særlig om dette, skulle tro at mer av kjelen boblet? det er bare akkurat i midten..

20161105_200005.jpg
 
Du vil få spenningsfall når du kobler på en såpass effekt. Og effekttapet er kvadratisk i forhold til spenningsfallet. Mål på samme kontakt som plata er kobla til, eller helst på tilkobling i plata om du kommer til denne.
Ganske sikker på at det ikke er plata det er noe i veien med. Og forskjellige kjeler vil kunne gi forskjellig effekt på grunn av formen og størrelsen på den ferromagnetiske bunnen i kjelen.
Men det enkleste er nok bare å akseptere at slik er det, og brygge ivei..
 
Tilbake
Topp