Har ikke målt nøyaktig det. Har målt i kar og isolert på utsiden av kar (med vann). Dette blir litt unøyaktig under Stormgjæring da vann ikke egenproduserte varme som vørter gjør. Jeg fikk et avvik på 0,2 til 0,4grader.
Før jeg gjæret i skap, hadde jeg gjæringsdunk på bryggerommet hvor temperaturen varierer en del. Med isolering på kar, og varme rundt karet målte jeg ingen variasjon selv om temperaturen i rommet endret seg +/- 2 grader.
Jeg har også logget de forskjellige kjøleskapene jeg bruker. Tempertursvingningene inni et kjøleskap som bruker egen termostat er store, og størst på lave temperaturer. På det meste hadde jeg en svingning på 7 grader når det minste kjøleskapet stod på Max. Temperaturen på øl vil også variere, men jeg målte ikke mer enn 0,5-0,8 grader svingning på fat. Jeg målte ikke flasker siden dette er Cornelius-skapet. Bruker du en STC, blir dette mye bedre.
Mht STC kommer jeg til å bruke Max 100w og kontinuerlig sirkulasjon med vifte. Blir varmeelementet større, svinger temperaturen for mye, og faren for overskyting er stor. I værste fall overskyter du så mye at cooling starter og da blir det fort litt ping-pong