Kjøling og vanntilkobling

Vanligvis brygger jeg ute og bare trer en gummislange på en standard Gardena-kobling utendørs.
Nå er krana ute skrudd av og proppen tatt (tomannsbolig og "hovedkrana" til utekranene er inne hos naboen).

Noen gode forslag til hvordan jeg kan koble til en slange en av husets innekraner?

Må være noen her som brygger hjemme i leiligheter etc. og har noen lure tips?

Fungerer Gardenas dapter vil vanlige innekraner? http://www.gardena.com/no/water-management/hose-connectors/adapter-til-innendors-kraner/

Noen som har sett denne tilsalgs noe sted?

Eller er dette veien å gå? http://www.gardena.com/no/water-management/hose-connectors/mykvanner-308000/

De hagesentrene jeg har vært innom har ikke hatt disse i vareutvalgene sine.

Jeg har også en egen kran til vaskemaskin, men den har en eller annen låsefunksjon og jeg tror ikke jeg bare kan ter på en gummislange på denne.

Sist redigert:
Jeg bruker den første du linket til og den fungerer fint hos meg. Kjøpt på e-bay, men tror den er å få kjøpt på clas, jula, biltema el.l. også

Jeg bruker en slik fra Clas Ohlson når jeg brygger. Den erstatter strålesamleren på kjøkkenkranen.

9075600687134.jpg

Dei fleste har vel bad/dusj og der kan du jo kobla til ymse. På dusjarmatur er det ofte 1/2". Om du skrur av dusjslangen kan du kobla til ein vanleg gardena 1/2" overgang til slik hageslangekobling du ser ovanfor.

Dei fleste har vel bad/dusj og der kan du jo kobla til ymse. På dusjarmatur er det ofte 1/2". Om du skrur av dusjslangen kan du kobla til ein vanleg gardena 1/2" overgang til slik hageslangekobling du ser ovanfor.

Husker jeg leste om noen som hadde gjort dette, tror det var på bryggetabber tråden.

Problemet var at deres blandebatteri ikke ga bare kaldt vann. Selv på kaldeste innstilling kom ikke vannet under 20 grader eller noe sånt. Er nok forskjell på blandebatterier, men lurt å måle temperaturen på kjølevannet om en knytter seg til dusjtilkoblingen. (Eller uansett egentlig)

Lite tips, dersom du skulle klare å skru gjengene skjevt vil du sette pris på å ha brukt en plasttilkobling... :p

Vaskemaskina har alltid kaldtvannskran og 1/2 eller 3/4" kobling hvor du kan sette på en hageslangekobling.

Sist redigert:
Tilbake
Topp