Har brygget en kölch med wyeast 2565. Trenger man blow off tube til denne? I så fall, har noen en bra patent på hvordan man lager en til et europris-gjæringskar?
Jeg kjøpte PVC slange far ClasOhlson (http://www.clasohlson.com/no/PVC-slange/Pr490412010)
Tror diameteren var 10mm innvendig og 14mm utvendig. Tok ut den røde pakningen av spannet fra Europris for å få størst mulig diameter.
En bit av denne slangen fra karret og ned i en 1,5L flaske med vann. Et par runder med elektriker tape rundt slangen før jeg stakk den ned i lokket ga en helt tett kobling mellom lokk og slangen.
Jeg brukte dette for første gang for noen uker siden da jeg lagde 25L Hveteøl i Europrisspann. Det var en del skum og gjær som ble blåst inn i slangen og ned i flasken under en særdeles kraftig stormgjæring. Jeg vasket og renset slangen underveis for å være siker på at den ikke skulle gå tett for meg, men det var nok strengtatt ikke nødvendig.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.