Har et eksperiment stående til karbonering nå, med LME som ble kokt i 15 minutter.
Mesket 200g puffet hvete og 150g havregryn i 25 minutter, med 5g Amarillo oppi. 1,5kg Golden Light på 12 liter. Hev i 9g Simcoe mens jeg ventet på oppkok, som en slags FWH. Deretter humle på 5min og 0min + tørrhumle i rikelige mengder. Håpet er at det skal bli en ganske okei All Day IPA-klone.
Ja, ser nå at spørsmålet kanskje var om kok i det hele tatt er nødvendig med LME? Jeg er «ny» på dette med ekstrakt; starta rett på all-grain, og trives med dét, men innimellom strekker ikke tiden til så da gjør jeg noen ekstrakt-eksperimenter.
Overnevnte er 2. i rekken. Det første gikk relativt fint, men jeg fikk en BU:GU på rundt 1,5 – dét ble vel skarpt. Så første erfaring ble: Vær varsom med humla, spesielt ift FWH og en «spinkel» maltbase.
Brygger nesten bare ekstrakt jeg, nettopp pga mangel på tid og trives veldig godt med det Har laget noen allgrain batcher også men det er lenge siden jeg har hatt tid til det.
Holder nettopp på med en whirlpool hop experiment som ser ut til gi en spennende pale ale
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.