Koniske gjæringskar på finn..

Hei.

Er for tiden på jakt etter konsik gjæringskar, har ikke helt bestemt meg for størrelse men 25-55 ltr. Ser at det er en som selger på finn. Noen som har erfaringer med denne typern/selger?

Link

Altrenativene jeg ser på er SS brewtech og Blichman :)

Takker for svar :)
 
Dette er utstyr fra Netthandelen og kvalitet deretter skulle jeg tro.

Selgers foretningsmodell er videresalg av Netthandelens produkter. Altså: samme skit til høyere pris.
 
9 høvdinger for en gjæringstank... seriøst? Da er du ikke bare opptatt av en hobby da er du faen meg sjuk... trenger hjelp faktisk
 
Kjøp kvalitet fra en av bryggersjappene, da får du noe som virker knall og i tillegg service og hjelp hvis det skulle være noe..
 
For 9 lapper, ikke faen
Har ikke du akkurat begynt å brygge da Chiefen?
Bare vent, om et års tid sikler du på en gjæringstank til 9 lapper selv. Og etter en kort diskusjon med deg selv kommer du frem til at du virkelig TRENGER den. Og som de sier det: "Fordi du er verdt det!"

:):):p
 
Har ikke du akkurat begynt å brygge da Chiefen?
Bare vent, om et års tid sikler du på en gjæringstank til 9 lapper selv. Og etter en kort diskusjon med deg selv kommer du frem til at du virkelig TRENGER den. Og som de sier det: "Fordi du er verdt det!"

:):):p

Gjøk, nei da skal jeg faen heller drikke pokaløl, hater å bli svindla.. ikke en kødd i verden skal fortelle meg at det er bedre å gjære på en tank i rustfritt som er sveisa sammen av en skjeløyd kineser som ser begge onsdagene på en gang, med alt det det gir av utfordringer med tanke på sveisesjøter og porer som gjør renhold til ett helvette mot en plastank til samme pris som ett par tre brød.. som er helt slett og garanter ikke har porer og lure gjemesteder for ulumskheter.
Skal love deg jeg er ikke redd for å bruke penger på hobbyen min, har så langt brukt 50.000 + for å lage 2-300 liter øl og ønskelisten er lang... så dette går aldri i pluss
 
For 9 lapper, ikke faen


Vel nå er det vel akkurat det en skal fram til at en ikke trenger å bruke 9 lapper på et ukjent konisk tank, når en kan kjøpe kjent merke hos en kjent nettbutikk med garanti.

Så det svaret jeg skrev var myntet på trådstarter og ikke på deg. Trådstarter var ute etter en konisk tank og lurte på om den som var til salgs på finn var grei tank til grei pris.

Eksempel på en god,kjent og billigere konisk tank er denne til 7 lapper, for de som ikke vil bruke eller har 7 lapper til en konisk tank. Kan gå på lokal europris og kjøpe seg en plast dunk til 129,-. Funker de også

https://m.bryggselv.no/ss-brewing-t...-64-liter-konisk-gjæringskar-i-rustfritt-stål

Lykke til med hobbyen.

Easybrew
 
For min egen del var det en mye bedre investering å kjøpe konisk gjæringstank enn å kjøpe f.eks en bryggemaskin til like mye, eller enda mer.
Det er jo tross alt gjæringen som er det viktigste i bryggeprosessen, og konisk gjæringstank gjorde gjenbruk av gjær sååååå mye enklere. Kontrollen på temperaturer og kegging er også mye enklere nå enn før.
 
Eller så koster den 53L i standard utgave kr 5999,- hos importøren virker det som http://scandinavianbrew.no/ Jeg har den i 26.5 liter og er storfornøyd med den, men jeg er samtidig også meget godt fornøyd med mine 30L Speidel plast kar også :)
 
Tilbake
Topp