Kom ut for det samme i dag, trodde temperaturen var 25 grader, men når jeg satte på føleren viste den tilslutt 29,6 grader utenpå karet.Takk for svar! Da leser jeg deg dithen at ølet godt kan bli drikkbart (kanskje til og med smake ok?), men at det er en ganske så stor usikkerhet knytta til resultatet
Kom ut for det samme i dag, trodde temperaturen var 25 grader, men når jeg satte på føleren viste den tilslutt 29,6 grader utenpå karet.
Stor forskjell i karet Tydeligvis.
Husker du hvordan det gikk med ølen din?
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Ikke aktiv siden 2014...Så jo at innlegget var fra 2014.Du skal nok vente lenge på svar her. Sjekk datoen for det innlegget - og gå inn på profilen og se på siste aktivitet.
Ikke aktiv siden 2014...Så jo at innlegget var fra 2014.
Tror jeg får svaret selv før han svarer
Håper det ikke er helt ødelagt.
IPA sett, Amerikansk stil,fra ølbrygging.no. med en pakke "America West coast BRY-97, rehydrert i 1 dl vann på ca 30°.ca 15 min (I.h.t pakken 30-35°C)Du kan alltids håpe.
Hva slags øl, og hva slags gjær? Er det noe belgisk?
IPA sett, Amerikansk stil,fra ølbrygging.no. med en pakke "America West coast BRY-97, rehydrert i 1 dl vann på ca 30°.ca 15 min (I.h.t pakken 30-35°C)
Nei, dessverre. Fuselsmak er ganske distinkt, men det er klart, uanselige mengder tørrhumle vil kanskje maskere noe. Men det er dyrt, jeg hadde bare latt den gå og sett hva jeg hadde fått, og evt satt det på kontoen for læringEr det noe jeg kan gjøre nå for å evt dekke til den potensielle smaken av fusel?
Smakte litt på det i dag, to dager etter brygging. Tydelig fusel og beisk smak. Skal man gi dette en sjanse eller kaste hele brygget?