Korkeproblemer

Ved korking av pale ale i går fikk jeg problemer med 0,33l flasker. Så ut til å fungere fint på halvliters flasker. Brukte 2 håndskorker fra Europris.

Ja. Den går desverre ikke på 0.33 små flasker fordi den ikke klarer å gripe på den korte halsen. Du må bruke en bordmodell i såfall. Gikk på den samme tabben selv  :rasende:

Jeg har prøvd å korke med den vanlig tohåndsmodellen på Europris og det gikk ikke, dette var 0.33 "bjørnunger"

Har korket 10 kasser med" bjørnunger" med tohåndskorkeren fra Europris uten problemer. Se til at korkehodet er skrudd skikkelig på plass.

syns det går helt fint å korke bjørunger jeg med europris sin korker, eneste jeg har og hvis man ser bort fra en for vinflasker da.
men det er umulig å korke flasker fra england, som hobgoblin flasker og lignende, da måtte je finne på en annen metode.

Tar opp denne litt igjen jeg:

Jeg har et problem ved korking av bjørnunger type 0.33 Dahls/Tuborg glass.
Det er ikke lett å klipe på plass korken, og jeg knuser ofte hele flasketuten  :noway:
Bruker http://www.bryggselv.no/products/handkorker , bare enn litt mindre, svart version.

Noen som vet om en bordkorker vil fikse dette problemet? og er en bordkorker mer effektiv og lettere å bruke?

Handkorkere og bjørnunger oppdaget jeg fort at er no habla.....
Null problem etter jeg fikk bordkorker.

Står jo og på bryggselv sine sider at den ikke duger til bjørnunger

Har knust et par bjørnunger med håndkorker, dårlig HMS.
Standard praksis: Alle burde kjøpe bordkorker med en gang.

Er det noen som vet om korkene sitter når de først er på plass med håndkorker
Korka 6 flasker, derav en knuste, men vil gjerne forsikre meg om de 4 jeg sendte inn til NM ikke har lekket no kulsyre

Jeg har korket over 1000 bjørnunger med håndkorker fra europris.. Aldri knust en flaske, og alle korker har holdt fint på kullsyren.. Så du trenger ikke bekymre deg, om du har fått den på..

Korken skal ikke bare holde på kullsyre, den skal også sitte såpass tett at oksygengjemmontrenging minimeres. Til NM, der flaskene ikke skal oppbevares lenge er det ikke så viktig, men for øl du skal lagre kan det være greit å tenke på.

Det går greit å korke med håndkorker, men det er et h"$!"#! sammenlignet med en skikkelig bordkorker. Beste investeringa jeg har gjort i bryggeutstyr under 400 kr.

Forstår ikke helt forkjærligheten folk har for bordkorkemaskinene, jeg bruker en slik kun til bjørnungeflaskene, ellers korker jeg mye raskere med håndkorkemaskinen. Sett flaskene på en rad bortover og sett håndkorkemaskinen ned på en etter en bortover, går mye raskere enn å sette en flaske under bordmodell for så å korke for så å flytte den bort.

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

OM en man kjenner godt har vært uheldig og brukt feil korkmaskin i forhold til flaskene samt mistenker at det ikke er tett, hvor lang tid kan de stå med utett kork før alt er ødelagt? Er det en mulighet å kjøpe ny korkmaskin noen dager etter, eller må dette gjøres umiddelbart? Har stått på flaske i ca 20 grader i 4 dager nå...  :duh:

Noen av korkene ser ikke skikkelig ut som en lue, de ser mer ut som en sixpence...

Etter att jeg ikke fikk no sving på småflasker med Europris korker så gikk korkene i søpla. SELV med bordkorking.  Bordkorking og reale korker fra bryggsjappa er eneste løsning. bare å handle først som sist. Du ender med det uansett.

Tilbake
Topp