Kortere maltrør for 20L speidel?

Hei,

Jeg er veldig gla i Speidelen min og har gjennomført rundt 10 brygg til nå. Har dessverre ikke fått helt kontroll over knusegrad i forhold til utbytte enda, så det varierer litt fra gang til gang.

Videre har jeg merket at for min del så blir 20 liter for mye å brygge om gangen da jeg ønsker å brygge oftere og mindre batcher for å kunne eksperimentere og rekke å drikke det opp/dele med venner familie.

For meg er det optimale 9-10 liters batcher da dette passer perfekt til 9.5 liters Cornelius fat som er lettere å oppbevare og finne plass til når man har litt begrenset plass til lagring.

Jeg har undersøkt med Ole hos Petit Agentur om Speidel har kortere maltrør også for 20 literen og han skulle ta dette videre mot Speidel.

I den forbindelse lurer jeg på om det er flere som kunne vært interessert i et kortere maltrør for 20 liter Speidelen? Med et maltrør som kan ta 1.5 til 3 kg så har man mulighet til å lage 2.5 gallon med OG på 1.036 til 1.074 (75% effektivitet) Ønsker man høyere OG bruker man bare det lengre røret.

Dersom det er flere som er interessert så gir jo dette Speidel større grunn til å lage et kortere maltrør for 20 liter Speidel :)
 
Tilbake
Topp