Kran i koke/HLT kjele

Hei.

Har en kjele som jeg planlegger å koke i, men også bruke som HLT til å begynne med.
I denne skal jeg montere et koke-element og en kran.

Har noen spørsmål i den forbindelse som jeg håper dere kan hjelpe meg med.

Hvor lange opp på siden bør kranene monteres?
Og bør jeg ha noe som hindrer humlen og evt annet guff å komme ut av kjelen når jeg tømmer den via kranen etter koking?

Tilleggspørsmål: Jeg tenkte å bruke en 60L LABB fortønne som meske-kar, men lurer på om det blir litt stort. Kjelen jeg har er vel på 36 liter, så jeg kan vel neppe koke mer en rundt 30 liter vørter i denne. Trenger jeg da en så stor mesketønne? Samtidig blir vel 20L litt lite?

Hilsen

Endre

EndreS skrev:
Hvor lange opp på siden bør kranene monteres?
Og bør jeg ha noe som hindrer humlen og evt annet guff å komme ut av kjelen når jeg tømmer den via kranen etter koking?

Mengden med "guff" eller trub som mange seier varierar med kva øl du lagar.  I tillegg kan det vera forskjellige "dingsar" på innsida som f.eks. kan snuast på slik at ein kan velja kor høgt ein vil henta vørteren frå.

Så det er ikkje lett å gje deg ei eksakt oppskrift på kor høgt du skal montera.  Men når det er sagt:  eg plar montera kran i kokekjelar slik at når eg skrur på eit bend på innsida - så vil bendet gå ca. 1 cm over botnen når det er i "ned" posisjon.    Om du er så uheldig at bendet skulle vera omslutta av trub så er det mi erfaring at når du tappar SAKTE så vil det først koma litt trub og så vil det danna seg eit lite hol rundt innsuget og du får stort sett rein vørter til det ikkje lenger er vørter igjen.  Men då må du tappa sakte.    Sakte tapping er heller ikke heilt dumt for då får du plaska vørter ned i gjæringskaret og gjæren likar svært godt luft…

Men vil ein ikkje ha trub i det heile får ein posisjonera bendet slik at det tek inn vørter ovanfor der som trub er (men som sagt - det varierar mykje).  Det går jo også an å la dei første desiliterane gå til spille og gjera det same med det siste som vil ut:  dei fleste vil vel ha mest mogleg værter igjen.

Tilbake
Topp