Kreativ måte å kjøle ned vørter på?

Eehhh...Det er da vel det samme vannet vel...

Er samme vannet ja :), men et blandebatteri til dusj får du vanligvis ikke stengt helt kald- eller varmtvanntilførselen. Dvs ved maks kulde i dusjbatteriet vil varmedelen være litt åpen. Samme når du setter på maks varme. Er laget slik for sikkerheten.

Et vanlig blandebatteri på f.eks kjøkken får man stengt kald og varm inn helt.

Men må presisere: vanligvis :)

Du kan jo lage meir konsentrert vørter enn det oppskrifta tilseier, og dumpe i isbitar som tilsvarar rett OG. Med litt tankekraft, testing og riktig forhold vil du kanskje kunne pitche gjær i det isbitane er smelta.

Har en 15L kjele som jeg setter i vasken og kjører kaldtvann. Bruker ca 22-30min. Enkelt og greit. Jeg kjører en eller to runder med whirlpool pluss sluken i kommen står litt åpen slik at jeg må fylle med full åpning.

Midlene mine er etter eget ønske fryst i retning brygg utstyr inntil videre;) Men får se etterhvert ;)
Jeg kjøpte 8mm kobberrør i bunt på 5 meter hos biltema for ca 250kr.
Med litt forming ble det en fin kjølespiral, selv om det kanskje er litt lite lengde på røret. De hadde 10 meter og, men jeg er student så prisforskjellen måtte tas med i regnestykket.
De har 6mm på 5 meter for litt under 200kr om jeg ikke husker feil.
Spør etter bremserør ;)

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/B...off/Drivstoffror/Drivstoffror-i-kobber-52450/

Kanskje det kan være til hjelp ?

Tilbake
Topp