Etter Bryggelvs tragiske endelikt, har jeg følt meg litt foreldreløs, da jeg foretrekker å handle over disk. Jeg bestilte fra Brewshop i høst, og hadde intet å klage på, andet end en lidt rotete bestillingsrutine. Ellers har jeg handlet på Strømmen, som for så vidt er hyggelig, men litt langt å kjøre.
Nå har jeg bestilt igjen fra Brewshop, og får malten - 10 kg - levert i en pose som er omtrendt som en brødpose i kvalitet, og den er revnet. Det har nok skjedd i pakkingen, for noen har lagt den revnede posen inne i en annen, hvit pose av tilsvarende dårlig kvalitet. Jeg forstår at feil kan skje, og at det er viktig å få tilbakemeldinger fra kunder for å opprettholde kvalitetsstandard. Derfor blir jeg svært overrasket over at min tilbakemelding blir møtt med en beskrivelse av hva slags poser de bruker, og at det aldrig er noe annet feil med dem enn at skjøtene tidvis kan revne. At jeg har fått min forsendelse i en helt annen posekvalitet, der det ikke er skjøten som er revnet, men et hull som er revet i siden av posen, og at dette vil gjøre det vanskelig å tilføre malt under brygging, blir ikke kommentert. Jeg får simpelthen høre at det ikke er noe galt, og at jeg er dum som henvender meg.
Jeg sender derfor en mail tilbake og forklarer at dette ikke stemmer - og mottar noen dager senere en mail fra en overordnet som også beskriver standardposene, og sier de ikke liker å bli beskyldt for å lyve. Det de gjør da, er å si at jeg lyver når jeg forteller at det de skriver ikke er sandt.
Dette er kundeforakt. Er det andre som opplever denne holdningen hos Brewshop? Jeg kommer ikke til å kjøpe malt der mer. Helst ikke noe annet heller. Alle kan gjøre feil, men å behandle kundene sine som laverestående idioter er svært alvorlig. Det skal nok mye til for at jeg bestiller fra Brewshop igjen.
Nå har jeg bestilt igjen fra Brewshop, og får malten - 10 kg - levert i en pose som er omtrendt som en brødpose i kvalitet, og den er revnet. Det har nok skjedd i pakkingen, for noen har lagt den revnede posen inne i en annen, hvit pose av tilsvarende dårlig kvalitet. Jeg forstår at feil kan skje, og at det er viktig å få tilbakemeldinger fra kunder for å opprettholde kvalitetsstandard. Derfor blir jeg svært overrasket over at min tilbakemelding blir møtt med en beskrivelse av hva slags poser de bruker, og at det aldrig er noe annet feil med dem enn at skjøtene tidvis kan revne. At jeg har fått min forsendelse i en helt annen posekvalitet, der det ikke er skjøten som er revnet, men et hull som er revet i siden av posen, og at dette vil gjøre det vanskelig å tilføre malt under brygging, blir ikke kommentert. Jeg får simpelthen høre at det ikke er noe galt, og at jeg er dum som henvender meg.
Jeg sender derfor en mail tilbake og forklarer at dette ikke stemmer - og mottar noen dager senere en mail fra en overordnet som også beskriver standardposene, og sier de ikke liker å bli beskyldt for å lyve. Det de gjør da, er å si at jeg lyver når jeg forteller at det de skriver ikke er sandt.
Dette er kundeforakt. Er det andre som opplever denne holdningen hos Brewshop? Jeg kommer ikke til å kjøpe malt der mer. Helst ikke noe annet heller. Alle kan gjøre feil, men å behandle kundene sine som laverestående idioter er svært alvorlig. Det skal nok mye til for at jeg bestiller fra Brewshop igjen.