Bård skrev:Har lest at det er vanlig. Men husk å la røret ligge i ro et par uker etter det blir kuttet før det kommer i kontakt med øl. Det er visst noe med at det skal ligge og oksydere i fred eller noe, ellers får du visst rust i ølet. Husker ikke hvor jeg leste det, men lurer på om det ikke er inne på dette forumet.
Trond.A skrev:Hvor mye kappet du? :jaha:
oksyderingen av rustfritt tar toppen 1 minutt hvis du ikkekapper med slipeskive eller lignende slik at temperaturen kommer opp i 6-900 grader,Bård skrev:Har lest at det er vanlig. Men husk å la røret ligge i ro et par uker etter det blir kuttet før det kommer i kontakt med øl. Det er visst noe med at det skal ligge og oksydere i fred eller noe, ellers får du visst rust i ølet. Husker ikke hvor jeg leste det, men lurer på om det ikke er inne på dette forumet.
Hvis gjæren setter seg så bør det stemme, i mitt fat tror jeg gjæren ikke har satt seg noe særligmagne1972 skrev:Eller skal vel gjærslammet komme nokså greit ut ved første halvliter.
magne1972 skrev:Neslekim.... hvis røret tar i bunn, må det vries slik at det sentreres i fatet. det er kuvet bunn, og røret er designet for å treffe midt i fatet.
Gjør det det, vill mesteparten av bunnfallet forsvinne kjapt.
protto skrev:Det ein bør styre unna er stålull og stålbørstar som ikkje ar laga av rustfritt.
den er av edelstål, (rustfritt) så den kan du bruke.Torvald skrev:protto skrev:Det ein bør styre unna er stålull og stålbørstar som ikkje ar laga av rustfritt.
Vil det sei at landlord stålskrubb fra rema ikkje bør brukes på rustfritt?
Torvald skrev:protto skrev:Det ein bør styre unna er stålull og stålbørstar som ikkje ar laga av rustfritt.
Vil det sei at landlord stålskrubb fra rema ikkje bør brukes på rustfritt?
Trond.A skrev:protto, vi venter i lengtsel på bilder av den fatvaskemaskinen din! :yes: