Kveiling av tynnveggede rustfrie rør 1/4"-3/8"

Skal lage et par varmeutvekslingsspiraler på 25 fot med minst mulig ytre diamenter på kveilen av enten 1/4" eller 3/8" rør, http://www.ebay.com/itm/304-304L-SS...12?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f9d14894
Hva er trikset for å kunne kveile dette uten å få knekk på røret?

Prøvde å bøye 1/2" versjonen med rørbøyer fra biltema (15 og 12mm), men får knekk i røret ved den minste belastning.

Diameteren på kveilen må være mindre enn 14,5cm for å få plass gjennom et lite hull.
 
Skal du lage spiral må du bruke "tubing roller". http://www.homebrewtalk.com/f51/50-foot-1-2-inch-ss-coil-300138/index12.html#post3851144 http://www.harborfreight.com/tubing-roller-99736.html
Skal du lage ein bøyg på feks 90 grader brukar du røyrbøygar. På tynnvegga røyr må du bruke ein "mandrel bender" for å unngå kolaps, eller bøyge med stor radius. http://www.ebay.co.uk/itm/Manual-Mandrel-Tube-Pipe-Bender-/251067294084?pt=UK_BOI_Metalworking_Milling_Welding_Metalworking_Supplies_ET&hash=item3a74c6e184
 
Tynnveggede rustfrie rør tåler ikke så mye, men det trenger jeg jo ikke fortelle deg for det har du jo funnet ut.
Kan du bruke kobberrør istedet? De er myke og lettere å jobbe med. Evt. også rør med mindre diameter? F.eks 8 mm. Da trenger du ikke spesialverktøy heller.

Ok, tilbake til rustfrie rør dersom du likevel må bruke det. Et gammelt triks er å fylle røret med finkornet sand. Sørg for at sanda er ordentlig godt pakket sammen inne  røret, og bank flat endene av røret så sanda komprimeres ekstra godt. Prøv så å bøy over en mal (f.eks kasserolle?) som har så stor diameter som mulig i forhold til det du trenger.
 
Ikkje så lett å fylle eit 7,5m langt røyr med sand. Det blir av praktiske grunnar oftast levert som ein kveil i tilegg.
Eg har laga meg ei rulle med tre hjul som har utfrest spor til 1/2" røyr og det fungerar ganske bra. Men rustfritt er vanvittig mykje stivare enn kopar så det krev litt krefter. Kor liten radie eg klarar har eg ikkje funne ut enda. Med 1/4" burde det gå å få den ned i den dimensjonen du treng, men eg trur du kan gløyme både salt, sand og røyrbøygar.
Ev. kan du høyre med Katla (bryggmeker.no) trur han driv å lagar kjølerar.

Vedlagt bilde av apparatet og før/etter av 1/2" 50 for coil.
 

Vedlegg

  • 2012-03-13 14res.35.JPG
    2012-03-13 14res.35.JPG
    229,6 KB · Sett: 1.333
  • 2012-03-08 10res.25.JPG
    2012-03-08 10res.25.JPG
    359,5 KB · Sett: 1.369
Den kveilen så lekker ut!

Et annet, bedre alternativ til den vanskelige sand-fyllingen er å trykksette røret med f.eks. olje. Dette er dog ikke så praktisk for hvermansen hjemme i garasjen.
 
Ja, må kanskje få laget meg en sånn jigg. Kan du redusere diameteren ytterligere om du kjører den gjennom flere ganger?

Jeg bør helst få til å kveile stigerøret på innsiden av kveilen slik bildet viser, for å få den gjennom lokket, men spørs om det vil funke på en slik jigg?

Skal ha kjølere i gjæringstanker gjennom 6" tri-clover-lokk ala brewhemoth chiller
 

Vedlegg

  • web chiller full view.png
    web chiller full view.png
    111,8 KB · Sett: 1.225
Eg hadde ein kunde som ville ha kjølar med diameter 10-15 cm og den gjekk ikkje å laga i dei rustfrie røra eg brukar når eg lagar kjølarar.  Eg vil tru at å bøya dei til mindre diameter enn 19-20 cm er vanskeleg utan spesialutstyr/trykksetjing.  Eg trur nok kanskje at det eksemplet du viser med 10 cm diameter kanskje er laga av meir tjukkvegga rør.    Men i kopar går det jo - så kunden min fekk det. 

Om du brukar rørbøyar må du ha 3/8" rørbøyar til 3/8" rør.    Det går heller ikkje utan spesiell teknikk med så tynne rør - eg brukar eit eigenutvikla verktøy/metode for dette.
 
katla skrev:
Eg hadde ein kunde som ville ha kjølar med diameter 10-15 cm og den gjekk ikkje å laga i dei rustfrie røra eg brukar når eg lagar kjølarar.   Eg vil tru at å bøya dei til mindre diameter enn 19-20 cm er vanskeleg utan spesialutstyr/trykksetjing.  Eg trur nok kanskje at det eksemplet du viser med 10 cm diameter kanskje er laga av meir tjukkvegga rør.     Men i kopar går det jo - så kunden min fekk det. 

Om du brukar rørbøyar må du ha 3/8" rørbøyar til 3/8" rør.    Det går heller ikkje utan spesiell teknikk med så tynne rør - eg brukar eit eigenutvikla verktøy/metode for dette.
Jeg ville gjort som Katla er inne på, dvs gått for kobber :) Veldig lett å jobbe med.
 
Ikkje bruk kopar i gjæringstanken. Pga lågare pH i ølet samt lang eksponeringstid vil ikkje det vere heilt trygt trur eg.
Eg er i ferd med å bygge om valseverket slik at den kan forhåpentleg vis kveile til tightare radius og med stigerøyret inni. Jo mindre radius jo vanskelegare blir det å få røyret inni coilen. Alternativet då er å lodde eller sveise på ein 90° mellom coil og stigerøyr.
På brewhemothen ser det ut som om stigerøyret er trekt inn i senter etter at coilen er vikla. På litt tjukkare røyr kan det gløymast pga stivheiten og at det vil knekke om ein bruka makt.
 
Hansenbrygg skrev:
Ja, må kanskje få laget meg en sånn jigg. Kan du redusere diameteren ytterligere om du kjører den gjennom flere ganger?

Jada, det er ingen problem å ta litt og litt. Diameteren justerast ved å skru inn ei skrue som pressar det mitterste av tre hjul nermare dei to ytterste.

katla skrev:
- eg brukar eit eigenutvikla verktøy/metode for dette.

Er det ein forretningshemmelegheit, eller har du lyst å dele med oss?
 
protto skrev:
Er det ein forretningshemmelegheit, eller har du lyst å dele med oss?

Dette er nok ein forretningsløyndom.  Men eg lagar nok ikkje så perfekte bend som Mandrel-bøyaren du lenka til.
 
Vi brukte en gassflaske til å kveile opp motstrømskjøleren på. Det gikk veldig greit. Den består av 8m 10mm rør inne i et 18mm rør.

Ble veldig overrasket over hvor effektiv en motstrømskjøler er.
 

Vedlegg

  • IMG_1150.JPG
    IMG_1150.JPG
    134,3 KB · Sett: 1.069
Med koparrøyr går det fint ja, men tynnvegga rustfritt er ein heilt annan verden. Det der blei nok ein god kjølar ja.
 
Det enkleste er kanskje å gå for kobberkveil, denne er kanskje brukendes http://www.ebay.co.uk/itm/8MM-X-50-...IY_Materials_Plumbing_MJ&hash=item2320b44dc3

Finnes det noen sjapper i Norge hvor man får fatt i litt større mengder kobberrør til privatpersoner til en noenlunde anstendig pris?

Regner med at kobber ikke reagerer med glycol om jeg skulle finne på å kjøre det gjennom for å kontrollere nedkjølingen i gjæringstanken.

Har planer om en kveil for å hente ut varmen fra avdampingen når jeg koker vørteren og, med en enkel radiator, pumpe og en kveil inne i utluftingsrøret der dampen skal ut.

Fant en del tips fra moonshiners-forum rundtom som lager temmelig små kobberkveiler til destillering på en enkel måte ala det Lunde viser på bildet.
 
Hansenbrygg skrev:
Finnes det noen sjapper i Norge hvor man får fatt i litt større mengder kobberrør til privatpersoner til en noenlunde anstendig pris?

Det er som sagt enkelt å laga  kopparkveilar med liten diameter - kopparrør er ofte ganske tjukt og det spelar ikkje så stor rolle for kjøleeffekten fordi koppar er veldig god til å leda varme.      Om det skal lagast av rustfritt tvilar eg sterkt på at du får det til med såpass tynne kopparrør som eg brukar når eg lagar kjølarar.    Men om ein går opp i tjukkelsen på røret burde det gå an å bøya eit slikt rør også.   

Eg skal kontakta ein kar eg kjenner som har drive med slikt og høyra med han kva diameter han greiar på rustfrie rør - så kjem eg tilbake når eg har fått svar.   
 
Hansenbrygg skrev:
Skal lage et par varmeutvekslingsspiraler på 25 fot med minst mulig ytre diamenter på kveilen av enten 1/4" eller 3/8" rør, http://www.ebay.com/itm/304-304L-SS...12?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f9d14894
Hva er trikset for å kunne kveile dette uten å få knekk på røret?

Prøvde å bøye 1/2" versjonen med rørbøyer fra Biltema (15 og 12mm), men får knekk i røret ved den minste belastning.

Diameteren på kveilen må være mindre enn 14,5cm for å få plass gjennom et lite hull.
Du kan skru en coil med stor diameter inn gjennom et lite hull, dersom stigrøret ditt ikke er i veien. (forutsatt at diameteren på beholderen er større enn hullet du beskriver)
Stigrøret kan du få ut av veien på to måter:
1) Enkel løsning: Lag en coil med romslig diameter. Ersatt stigrøret med plastslange/rustfri klemme.
2) Bedre, men mer arbeid: Del røret må midten, lag to like coiler med romslig diameter, tvinn de inn i hverandre så endene møtes i bunn, sveis/lodd endene i bunn sammen med to 90 graders bend. Den ene coilen er da stigrør.
 
Har vore i kontakt med han eg kjente som lagar slike kjølerør for å kjøla olja med vatn.  Det er ikkje noko problem seier han med dei røra han brukar - men dei er nok av tjukkare gods enn det eg brukar.    Men det er neppe noko du kan gjera heime med mindre du har utstyr til slikt.  Han eg kjenner bruker dreiebenk.
 
Tilbake
Topp