Lagring av øl.

Har prøvd å søke her men finner ikke så mye info. Jeg har ikke planer om å lagre øl på flasker. Jeg ønsker tips om andre måter. 100 liter her og 50 liter der, det blir litt å lagre på. Ønsker å tappe over på corneliusfat noen dager før bruk. Kan jeg bruke nye plastdunker på 25 liter. Tenker å fylle co2 i bunnen av kannen. Fylle dunken med slange som renner ut i bunnen av dunken, legge co2 på toppen og skru igjen. Noen som vet om dette går. Er det bedre måter å gjøre det på. Blir dyrt med 10-15 corneliusfat dersom noe annet vil funke.

Har prøvd å søke her men finner ikke så mye info. Jeg har ikke planer om å lagre øl på flasker. Jeg ønsker tips om andre måter. 100 liter her og 50 liter der, det blir litt å lagre på. Ønsker å tappe over på corneliusfat noen dager før bruk. Kan jeg bruke nye plastdunker på 25 liter. Tenker å fylle co2 i bunnen av kannen. Fylle dunken med slange som renner ut i bunnen av dunken, legge co2 på toppen og skru igjen. Noen som vet om dette går. Er det bedre måter å gjøre det på. Blir dyrt med 10-15 corneliusfat dersom noe annet vil funke.
Hva med bryggerifat? De får du i str. 20,30 og 50 liter. Dette er både serveringsfat og lagringsfat.

Ellers må du kjøpe det modningskar. De får du i str. Fra 150 liter og oppover

Hva med keykeg?? 30lites engangsfat til rundt 10-15euro PR stk. Trenger ikke CO2 ved tapping en gang...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi gjærer i 120 liter vv tank.. har en 1 1/2" meierikobling i bunn.. klarer fint å rengjøre tanken via den..ingen infeksjon så langt..

Planlegger og en 200l lagrings tank..så lenge dysa på varmt vanns HT spyleren går inni så blir den ren.

Sist redigert:
Tilbake
Topp