Lange leveringstider hos Petit Agentur AS

Vær forberedt på lange leveringstider hos Petit Agentur - i alle fall nå om dagen.
Ordre lagt for lagervarer tidlig 03.05.13 er i dag 08.05.13 ennå ikke sendt fra Høylandet.  :'(

Vi får håpe at dette skyldes høy bryggeaktivitet, selv om det hjelper lite når planene må endres for brygging til helga.

B
 
Høres uvanlig ut. Bestilte nylig en sekk malt derfra, og den ble ekspedert veldig kjapt. Har aldri opplevd at Ola er treig med å få sendt avgårde varer.
 
Foreslår at du ringer og spør om hvorfor det tar så lang tid. Kan ha vært feil på lageret og det du bestilte ikke var på lager allikevell
 
mikslen skrev:
Foreslår at du ringer og spør om hvorfor det tar så lang tid. Kan ha vært feil på lageret og det du bestilte ikke var på lager allikevell

Tro meg.. har vært på tråden noen ganger.
 
Jeg bestillte varer hos Petit på søndag, mandag blei ordren behandlet og den blei sendt i går. Regner med jeg har det i posten på fredag.
 
Karl Johan skrev:
Jeg bestillte varer hos Petit på søndag, mandag blei ordren behandlet og den blei sendt i går. Regner med jeg har det i posten på fredag.

Bra for deg.
Her er det palleforsendelse, ikke posten.
 
Da er det ikke rett å skrive så "stort" om treg levering, du får ikke en pall levert på dagen, den får du levert når det passer fraktselskapet og ikke Petit, litt stygg den der.
Ingen vet hvor du bor for sammenligning, men uansett i Norge hvis du kan få malt etc. i posten tar det få dager, om det er Petit eller de andre vi bruker.
 
Jeg har aldri hatt noe å utsette på mine leveranser fra Petit.
Raskt, effektivt og god service.  Kan ikke forlange mer :)
 
Oddvar Demmo skrev:
Da er det ikke rett å skrive så "stort" om treg levering, du får ikke en pall levert på dagen, den får du levert når det passer fraktselskapet og ikke Petit, litt stygg den der.
Ingen vet hvor du bor for sammenligning, men uansett i Norge hvis du kan få malt etc. i posten tar det få dager, om det er Petit eller de andre vi bruker.

Som sagt - bra at dere er fornøyd.
 
gustavf skrev:
Hvor lang leveringstid får du på pall fra andre leverandører?

Poenget er tiden det har tatt hos petit. Blir den sendt derfra i dag, får det gå den tiden det tar til Ålesund.
Jeg skjønner at alle er fornøyd, og ikke noe er bedre enn det. Da får jeg selvsagt bare innrette meg etter dette.
 
Jeg har bare positive opplevelser med petit, varene har komt ett par dager etter bestilling.  :skitbra:
 
Oddvar Demmo skrev:
Da er det ikke rett å skrive så "stort" om treg levering, du får ikke en pall levert på dagen, den får du levert når det passer fraktselskapet og ikke Petit, litt stygg den der.
Ingen vet hvor du bor for sammenligning, men uansett i Norge hvis du kan få malt etc. i posten tar det få dager, om det er Petit eller de andre vi bruker.
Hvis Petit har brukt 5 dager, og pallen enda ikke er avgårde, er jeg ganske overbevist om at det er Petit som må påta seg skylden. Slik jeg kjenner transportbransjen her i landet, føler jeg meg temmelig sikker på at idet Petit har fått pakket pallen ferdig, står nærmest hvilken som helst transportør klar til å hente pallen  "på dagen". I alle fall iløpet av dagen derpå. Selve framføringstiden varierer jo med de forskjellige transportørers tjenester og priser. Men det er jo ikke, slik jeg oppfatter denne saken, framføringstiden som er problemet her. Problemet er jo at pallen fremdeles ikke er sendt. Jeg har en mistanke om at Petit nok har ligget litt på latsiden og ikke fått pallen avgårde.  Hvis jeg tar feil i mine antakelser, noe som selvsagt er fullt mulig, og pallen har stått klar til avhenting i 5 dager, anbefaler jeg Petit å bytte transportør.
Konklusjonen jeg har trukket FOR MIN EGEN DEL er at Petit i mange(antakelig de aller fleste) tilfeller er meget raske, men at "dårlige dager på jobben" kan forekomme selv hos Petit.
 
Bestilte noen små ting fra petit på Mandag, ble levert med brev post i postkassa på tirsdag. Ypperlig service :ilike:
 
jeg er overbevist om att 99% av kundene er super fornøyde. Hvis du har vert uheldig syns jeg det er en sak mellom deg og petit. Jeg syns rett og slett det er urimelig å legge ut på forum og advare mot petit på den måten.
 
MagneFV skrev:
Oddvar Demmo skrev:
Da er det ikke rett å skrive så "stort" om treg levering, du får ikke en pall levert på dagen, den får du levert når det passer fraktselskapet og ikke Petit, litt stygg den der.
Ingen vet hvor du bor for sammenligning, men uansett i Norge hvis du kan få malt etc. i posten tar det få dager, om det er Petit eller de andre vi bruker.
Hvis Petit har brukt 5 dager, og pallen enda ikke er avgårde, er jeg ganske overbevist om at det er Petit som må påta seg skylden. Slik jeg kjenner transportbransjen her i landet, føler jeg meg temmelig sikker på at idet Petit har fått pakket pallen ferdig, står nærmest hvilken som helst transportør klar til å hente pallen  "på dagen". I alle fall iløpet av dagen derpå. Selve framføringstiden varierer jo med de forskjellige transportørers tjenester og priser. Men det er jo ikke, slik jeg oppfatter denne saken, framføringstiden som er problemet her. Problemet er jo at pallen fremdeles ikke er sendt. Jeg har en mistanke om at Petit nok har ligget litt på latsiden og ikke fått pallen avgårde.  Hvis jeg tar feil i mine antakelser, noe som selvsagt er fullt mulig, og pallen har stått klar til avhenting i 5 dager, anbefaler jeg Petit å bytte transportør.
Konklusjonen jeg har trukket FOR MIN EGEN DEL er at Petit i mange(antakelig de aller fleste) tilfeller er meget raske, men at "dårlige dager på jobben" kan forekomme selv hos Petit.

Jeg tror ikke det er helt slik over hele landet m.m. du betaler godt, Tollpost/My Pack kommer en gang i uka her hos oss, det er liksom skrekken hvis en butikk bruker den istedenfor posten, som eksempel. Hvem Petit bruker vet jeg ikke, men jeg vet vi er på "vidda" og at utenom posten tar pakker mer tid her oppe.
Men jeg skjønner godt at Tollpost ikke kjører to brev to ganger i uka de 24 mil det er til oss, da må vi heller flytte inn til byen eller godta voldsomme fraktpriser.
Men jeg kan ikke alt om frakt.
 
Tilbake
Topp