Låse temperatur under Whirlpool/ Hopstand?

Kold Brygg

Moderator
Første forsøk med brygging på BB30a gikk sånn passe. Har allerede fått noen innspill som jeg skal forsøke ved neste brygging i påsken.

Men på BB30a falt temperaturen ca 1 grad pr minutt under Whirlpool/ Hopstand. Har kjøpt liggeunderlag for å isolere kjelen, men finnes det annen måte å holde temperaturen, er det mulig å aktivere varmeelementet? Eller har det ingen hensikt?

PS. Har selvfølgelig skrudd av vannet til kjøleren.
 
Isoler kjelen, det hjelper på koking og. Evt så kan du skru elementet av og på underveis. Det er vel ikke helt trinnløst på BB30 så effekten selv på minste 500/1000W (?) vil bli for mye, tempen vil øke.
 
Første forsøk med brygging på BB30a gikk sånn passe. Har allerede fått noen innspill som jeg skal forsøke ved neste brygging i påsken.

Men på BB30a falt temperaturen ca 1 grad pr minutt under Whirlpool/ Hopstand. Har kjøpt liggeunderlag for å isolere kjelen, men finnes det annen måte å holde temperaturen, er det mulig å aktivere varmeelementet? Eller har det ingen hensikt?

PS. Har selvfølgelig skrudd av vannet til kjøleren.
Noen av oss er jo så heldige at vi har kjele på induksjonsplate (hmm), men kanskje en liten dyppvarmer kunne gjøre nytta? Av den typen du setter oppi en kopp med vann når du skal lage deg pulverkaffe på jobben. Mulig den gir passe effekt. Men ellers gjør det vel ikke noe om du setter på elementet en kort periode med javne mellomrom? Det ville vel være det enkleste.

Jeg holder tempen på 80 grader i 32 liter med casoplata på 2.
 
Tilbake
Topp