Lekkasje i bryggekjelen

Jeg bestilte for en måneds tid siden et 50 liters apparat fra netthandelen, men pga mangel på mye utstyr og jobbing har jeg ikke kommet i gang med byggingen. I dag kom resten av varene i posten og jeg tenkte å sette i gang, jeg fylte opp kjelen med vann før å teste at alt virket men plutselig ser jeg at det begynner å piple vann ut helt nederst. Det ser ut til at det lekker mellom bunnen og veggene i selve kjelen, det renner forbi alt av elektronikken som ligger i bunn. Noen som har opplevd noe sånt før?

Har sendt melding til netthandelen og er spent på hva de har å si. Har ikke så store forventninger i og med at det er såpass lenge siden jeg mottok apparatet. Mulig en blikkenslager kan tette lekkasjen. Noen tips?
 
Jeg bestilte for en måneds tid siden et 50 liters apparat fra netthandelen, men pga mangel på mye utstyr og jobbing har jeg ikke kommet i gang med byggingen. I dag kom resten av varene i posten og jeg tenkte å sette i gang, jeg fylte opp kjelen med vann før å teste at alt virket men plutselig ser jeg at det begynner å piple vann ut helt nederst. Det ser ut til at det lekker mellom bunnen og veggene i selve kjelen, det renner forbi alt av elektronikken som ligger i bunn. Noen som har opplevd noe sånt før?

Har sendt melding til netthandelen og er spent på hva de har å si. Har ikke så store forventninger i og med at det er såpass lenge siden jeg mottok apparatet. Mulig en blikkenslager kan tette lekkasjen. Noen tips?

Mellom selve bunnen og veggene? Har du bilde? Er ikke kjelen en "kjele"? Med en "underetasje"?
 
Er ikke som en vanlig kjele tydeligvis, sammenføyning bunn/vegg, mulig det er loddet sammen. Se om jeg får til å ta noen brukbare bilder.
 
Jeg hadde samme problem. Det var bare å tighte temperatur sensoren i bunnen. Det var der det lakk.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
 
...sier vel litt om både kostpris og kvalitet...
Sier litt om avansen til de brygge-butikkene som selger samme-ish apparater til dobbel pris. Eller noenlunde tilsvarende, som BeerBrew.

PS: Når Ølbrygging gjør tilsvarende for BeerBrew så er det "svært god kundeservice". Når netthandelen gjør det er det tegn på dårlig kvalitet.

For orden skyld: Komplett gjør samme. Tror det har noe med at frakt + reparasjon ikke lønner seg. Dessverre.
 
Man må vel innse det at billig ikke alltid er best, men på en annen side kan man jo også få et "mandags" produkt fra kvalitetsleverandøren.
Så lenge det ordner seg er jeg i allefall fornøyd, nå er det første gang jeg skal prøve meg på brygging så da er det greit å ikke svi av så alt for mye før man ser om interessen virkelig er der. Netthandelen var i allefall veldig behjelpelig.
 
Sier litt om avansen til de brygge-butikkene som selger samme-ish apparater til dobbel pris. Eller noenlunde tilsvarende, som BeerBrew.

PS: Når Ølbrygging gjør tilsvarende for BeerBrew så er det "svært god kundeservice". Når netthandelen gjør det er det tegn på dårlig kvalitet.

For orden skyld: Komplett gjør samme. Tror det har noe med at frakt + reparasjon ikke lønner seg. Dessverre.

Men det er ikkje til å stikke under en stol at kvaliteten på disse er so som so. Veldig kinapreg over den.

Når det er sagt so anbefaler eg den til mange som vil prøve å brygge all-grain, men kvir seg for kostnader.
Bruker sjølv en 30L variant.

Hadde eg betalt 6000 for den hadde eg egentlig blitt ganske misfornøgd.
Men til 2500 så har den våre over alle forventningar.
 
Sier litt om avansen til de brygge-butikkene som selger samme-ish apparater til dobbel pris. Eller noenlunde tilsvarende, som BeerBrew.

PS: Når Ølbrygging gjør tilsvarende for BeerBrew så er det "svært god kundeservice". Når netthandelen gjør det er det tegn på dårlig kvalitet.

For orden skyld: Komplett gjør samme. Tror det har noe med at frakt + reparasjon ikke lønner seg. Dessverre.
Du har vel rett. Kanskje for rask konklusjon fra min side.. :)
 
Jeg har mange brygg på denne maskinen nå. Fungerer helt topp for min del. Drømmen er dog en speidel, sparing er iverksatt.
Satte mitt første brygg på fredag og må si jeg er ganske fornøyd, fikk ikke helt den OG jeg skulle men det blir vel øl uansett. Det er vel en læringsprosess man skal gjennom. Men jeg ser nå at jeg kan bruke det apparatet med lekkasjen som vannkoker dersom jeg finner noen som er gode på sveising/lodding, eventuelt tec7 fra undersiden.
 
sølvlodding på innsiden kanskje? Flussmiddel og legge en tråd i sprekken. Varme med blåselampe. Sikkert ikke dyrt å sette bort heller.
 
Jeg har mange brygg på denne maskinen nå. Fungerer helt topp for min del. Drømmen er dog en speidel, sparing er iverksatt.
Kanskje du skal spare til en Brewtools heller. Noe billigere blir den vel også helt ny.. de er rett rundt lansering nå. De ser ut for å ha en del løsninger jeg savnet i mine Speidel dager.
 
Tilbake
Topp