Lettdrikkelig øl... ?

palve

Hei!

Skal brygge med en kompis til helgen, som er uerfaren med annet enn ekstrakt-brygg. Han vil at vi brygger et "lyst og lettdrikkelig" øl. Jeg tenker en enkel APA, men er det noen som har tips til oppskrift på en APA med litt ekstra humlesmak? Antageligvis vil vi drikke denne sammen til sankt-hans - så jeg tenker å pøse på med litt Citra på slutten av kokingen..?

Takk for tips :)

/Pål

Jeg brygget denne alen for å gjøre ting enkelt og unngå IPA-lignende smaker. Den ble overraskende god og godt mottatt av venner. Endte opp på litt høyere effektivitet enn forventet og dermed alkoholprosent, noe som kan ha sammenheng med mottakelsen, men det lar seg jo justere etter ønske.

Red:  Prøver også med plain text.

Vedlegg

• Ale.bsmx
    14,9 KB · Sett: 62
  • 49 # Ale.txt
    2,2 KB · Sett: 69
Sierra Nevada Pale Ale.
Letttilgjengelig oppskrift eller du får den hos meg, skal brygge det til bryllup i sommer.

Jeg brygget Blonde Alen "Call Me" fra Jamil's Brewing Classic Styles. Den ble godt mottatt av dem som vanligvis drikker pils.

Tenkte å prøve meg på et øl med tilsetning av bringebær, og lurer på om ein Blonde kan vere tingen då...? Utan for kraftig humleprofil, for den blir vel uansett kraftig ned-tona av bringebærsmaken....? Tips anyone...?  :biersmile:

Takk for mange bra tips! Her er det flere jeg skal forsøke fremover  :yes:

Man må jo ha Påskeøl, Pinseøl, 17nde mai øl, St Hans øl osv. Mye jobb fremover ;)

/Pål

Tilbake
Topp