Lite aktivitet Mangrove Jack's Craft Series M20 Bavarian Wheat

Jeg har satt en weissbier til gjæring med Mangrove Jack's Craft Series M20 Bavarian Wheat og synes det er veldig lav aktivitet i forhold til gjærtypene jeg er vant til (som f.eks. White Labs WLP001). Lite skumdannelse og lite plopping. Er dette normalt med denne gjærtypen eller kan det være noe feil her? Hva bør jeg i så fall gjøre?

Har brukt det samme gjær 2 ganger nå og det var veldig mye liv begge ganger....

Har ikke tips.

Hva er temp på den??

emurasym.jpg

opplevde det med starter til Bavarian weizbier som står på dunken nå, den gjæret likevel ut, og på step 2 på starter økte jeg fra 1.040 til 1.048, da så det bedre ut.
Får inntrykk av at den går litt stille i dørene, men den gjærer nok ut. Sjekket SG etter en uke og den er på 1.010 (1.050) Så det funker nok. Se etter småbobler om det er mulig. Lite krausen (skum) , men bra plopping. Kjører 20 grader jevnt her. Sjekk SG, og om den gjærer godt lukter det nok bra av sulfat, stikker i nesa. Lite til hjelp kanskje, kun min erfaring.

Joel_Sim skrev:
Har brukt det samme gjær 2 ganger nå og det var veldig mye liv begge ganger....

Har ikke tips.

Hva er temp på den??

Har kjørt den på 19 grader. Står 18-22 på pakken...

Prøvde denne på en weissbier for første gang, men opplevde at den ikke gjæret helt ut (1,015 mot forventet 1,010). Ikke noe krise, da det luktet aldeles nydelig, men skjønner ikke helt hvorfor. Brukte to pakker på 22 liter, rehydrerte og greier. Startet på ca 18 grader, gikk opp til 20 etter hvert. Har satt en ny batch på slurryen, så vi får håpe det funker bedre.

Tilbake
Topp