Lukt av pale ale

Brygget en pale ale for ca 4 mnd siden. Denne har en rar lukt. Den er litt vanskelig å beskrive, men minner litt om en slags råtten lukt. Det er tendenser til dette i smaken også, men lukten er mer fremtredende enn smaken. Noen som vet hva dette kan være? Har ett annet spm. også. Har nettopp brygget en stout, og i alle ale'er vi har brygget til nå, har det blitt veldig grumsete i gjæringskaret i begynnelsen av gjæringen, før det har klarnet. Dette har jeg forstått at er sånn det skal være, men det skjedde ikke med denne stouten. Den har vært klar hele tiden, men ellers virker det som den har gjæret greit. Noen grunn til bekymring?
 
Jeg har brygget mye godt øl...etter som regel egen oppskrift..men det som er vanskelig er å sette navn på det..lager er det jeg har brtgget mest av og fått det beste resultat..har prøvd meg på et par ale også..men det lukter ikke godt..
 
Min pale ale luktet også veldig mye i starten. ekstremt mye faktisk. Så mye at jeg syntes det var litt vanskelig å drikke pga lukten. Lot den stå i litt over en mnd på kjøling ca 3 grader og den vonde lukta er så godt som borte. Nå lukter det bare nydelig pale ale ;D Prøv å la den stå litt lenger kjølig? Håper brygget ditt blir bra til slutt!  :)
 
Tilbake
Topp