Hm, nå ble plutselig ikke min planlagte vifteløsning særlig kul lenger :roedme:
Simen HG skrev:Kanskje han møtte på motstand.
Knut Ankh Amon skrev:Har du en lenke til et DIY-prosjekt der jeg kan slippe unna uten SMD-komponenter? Fortrinnsvis vero/strip-board. Eventuelt, hvilke engelske begreper søker jeg på?
EspenL skrev:Hvor mange coiler kan kontrolleren for steppermotor drive?
Hvis du kjøper de 2 kortene som jeg linket til på e-bay vil du bare måtte lage ledninger mellom kortene.Knut Ankh Amon skrev:Har du en lenke til et DIY-prosjekt der jeg kan slippe unna uten SMD-komponenter? Fortrinnsvis vero/strip-board. Eventuelt, hvilke engelske begreper søker jeg på?
Toresito skrev:EspenL skrev:Hvor mange coiler kan kontrolleren for steppermotor drive?
Kortet har 4 utganger og er vel egentlig tenkt for å drive kun 2 spoler, men jeg ser ingenting i veien for å bare bruke 3 av utgangene til å drive 3 spoler slik jeg gjør.
Toresito skrev:Her er et bilde som viser litt av byggingen. Limte først sammen spolekjernene av 2 plastskiver og en plastslange. Brukte batteridrillen for å vikle på tråd til spolene ble ca 20 mm i diameter og målte 40 ohm.
Plastskiver 10 x 25 mm: ebay 3.00 GBP
Plastslange 8 x 10 mm: ebay 1.80 GBP
Vikletråd Ø 0.25 mm 250 g; ebay 4.25 GBP
Skruer M8x70: Jula 39 NOK
Muttere M8: Jula 19 NOK
Metallplate: Jula 19 NOK
Fartsregulator: ebay 6.58 USD
Fartsregulatoren og styring er ikke helt ferdig, flere detaljer kommer senere.
Oddvar Demmo skrev:Av en merkelig gtunn finner jeg ikke vikletråd på ebay, har du link/søkeord/tips ?
Knut Ankh Amon skrev:Jeg trodde jeg kunne smæle sammen en analog krets som kunne styre dette med et potmeter. Men det virker som denne styringen er digital, og avhengig av egen programvare brent inn på en chip. Har jeg rett?