Treig skrev:-Godt å se at Fuglsang er et godt alternative
Vi leker med tanken om palle-kjøp fra Ølbrygging til Stavanger da vi synes Bryggselv har for dyre Malt-priser om dagene (348,- for en pose Pale..).
om det blir aktuelt poster jeg en sign-on melding på forumet.
1 krone å 92 øre dyrere pr kilo. Bruker man 6 kg i en batch blir det ikke mye mer enn en tier mer. Ikke at jeg har noe med det men hvordan klarer dere å få dette til å lønne seg? Frakten må vel koste litt?Treig skrev:-Godt å se at Fuglsang er et godt alternative
Vi leker med tanken om palle-kjøp fra Ølbrygging til Stavanger da vi synes Bryggselv har for dyre Malt-priser om dagene (348,- for en pose Pale..).
Frode Granli skrev:1 krone å 92 øre dyrere pr kilo. Bruker man 6 kg i en batch blir det ikke mye mer enn en tier mer. Ikke at jeg har noe med det men hvordan klarer dere å få dette til å lønne seg? Frakten må vel koste litt?Treig skrev:-Godt å se at Fuglsang er et godt alternative
Gammel tråd, men den eneste med dette temaet.
Strømmen har fått inn litt Fuglsang pilsnmalt, og pilsmaltlageret her i heimen begynner å bli litt tynt. Og sjøl om jeg kan brygge noe ganske greit pilsaktig med pale malt - brukte til og med MO - så vil jeg helst ha pilsmalt. Så: Er Fuglsang stadig OK? Har lest her på forumet at både 7 Fjell og Lervig har brukt det - men har også lest at det er en del småstein i det. (Trur det var @Kloakk som hadde den erfaringa.) At det sier krønsj en gang i blant må en nesten regne med, men blir det mye, er det ikke bra for mølla.
Én sekk må jeg nesten ha, men jeg tenkte å kjøpe et par om folk går god for det.
Har akkurat brukt opp en sekk. Ingen steiner i den.Gammel tråd, men den eneste med dette temaet.
Strømmen har fått inn litt Fuglsang pilsnmalt, og pilsmaltlageret her i heimen begynner å bli litt tynt. Og sjøl om jeg kan brygge noe ganske greit pilsaktig med pale malt - brukte til og med MO - så vil jeg helst ha pilsmalt. Så: Er Fuglsang stadig OK? Har lest her på forumet at både 7 Fjell og Lervig har brukt det - men har også lest at det er en del småstein i det. (Trur det var @Kloakk som hadde den erfaringa.) At det sier krønsj en gang i blant må en nesten regne med, men blir det mye, er det ikke bra for mølla.
Én sekk må jeg nesten ha, men jeg tenkte å kjøpe et par om folk går god for det.
Har pale og pils under bruk nå og ikke noen uønskede elementer så langt, men som du sier var det en del smårusk, stein tidligere som smalt skikkelig i mølla.Gammel tråd, men den eneste med dette temaet.