Malt fra Fuglsang

Leif

 
Er det noen som har erfaring med malt fra Fuglsang? Ser at olbrygging.no selger pall til noe som for meg ser ut til å være meget hyggelige priser. Har sjekket Weyerman fra C2 Group og med frakt ser det ut til å bli en del dyrere enn olbrygging.no.
 
Takk for svar. Regner med at du bruker olbrygging.no siden du holder til i Grimstad? Har handlet utstyr der tidligere, så har god erfaring med dem.
 
-Godt å se at Fuglsang er et godt alternative :)

Vi leker med tanken om palle-kjøp fra Ølbrygging til Stavanger da vi synes Bryggselv har for dyre Malt-priser om dagene (348,- for en pose Pale..).
om det blir aktuelt poster jeg en sign-on melding på forumet.
 
Treig skrev:
-Godt å se at Fuglsang er et godt alternative :)

Vi leker med tanken om palle-kjøp fra Ølbrygging til Stavanger da vi synes Bryggselv har for dyre Malt-priser om dagene (348,- for en pose Pale..).
om det blir aktuelt poster jeg en sign-on melding på forumet.

Jeg er med på kjøp.
 
Treig skrev:
-Godt å se at Fuglsang er et godt alternative :)

Vi leker med tanken om palle-kjøp fra Ølbrygging til Stavanger da vi synes Bryggselv har for dyre Malt-priser om dagene (348,- for en pose Pale..).
om det blir aktuelt poster jeg en sign-on melding på forumet.
1 krone å 92 øre dyrere pr kilo. Bruker man 6 kg i en batch blir det ikke mye mer enn en tier mer. Ikke at jeg har noe med det men hvordan klarer dere å få dette til å lønne seg? Frakten må vel koste litt?
 
Frode Granli skrev:
Treig skrev:
-Godt å se at Fuglsang er et godt alternative :)

Vi leker med tanken om palle-kjøp fra Ølbrygging til Stavanger da vi synes Bryggselv har for dyre Malt-priser om dagene (348,- for en pose Pale..).
om det blir aktuelt poster jeg en sign-on melding på forumet.
1 krone å 92 øre dyrere pr kilo. Bruker man 6 kg i en batch blir det ikke mye mer enn en tier mer. Ikke at jeg har noe med det men hvordan klarer dere å få dette til å lønne seg? Frakten må vel koste litt?

nå er ikke jeg en rakettforskar av noen slag, men 348,- / 25kg = 13,92 pr kg, vs 6,14 (Pale ale malt kr 5,34 pr kg + mva 15%) så på min kalkulator blir det mer enn 1.92 differanse..

Med transport og alle utgifter blir det jo litt mer enn 6.14 pr kg men om det så kommer opp i 8-10 pr kg,- er det likevel 4-6 kroner billigere enn Bryggselv sine priser.. -når man brygger 50-100 liters batcher (10-15kg) baller det raskt på seg..

Sjøl om prisen skulle ende på 10,- pr kg med alt, er det fremdeles en hundrelapp billigere pr 25kg pose, og det utgjør jo enten 'gratis' humle+gjær, eller en pose korker?

uansett så ser vi an etter Påske, må ta en liten bryggepreik med mine medbryggere før vi avgjør.
 
Hvis det koster 348 kr hos deg og 300 kr i Grimstad så er det vel 48kr i dif? Men samme det. Jeg var bare nyskjærrig på om dere klarte å få det billigere med hensyn til frakten.

Jeg har handlet et par ganger hos ølbrygging i Grimstad. Hyggelig det men hvis jeg for min del skal tenke på pengene så må jeg nok kjøpe en del før det lønner seg. Husker jeg ikke feil er det tre bommer a 30 kr hver vei på 6-7 milene pluss drivstoff.

Fy søren hvor greit det er blitt etter at bryggselv åpnet i Kristiansand.

Sorry for babbel. Tråden handler jo ikke om dette.
 
348,-  pr sekk hos Bryggselv, 200-250 sekken fra Ølbrygging som jeg tenker å kjøpe fellespall fra. . Da blir det vel 100-150,- spart pr sekk, så sant man får en grei pris på transporten. -Kjøper vi 33 sekker (en pall) blir det fort 3-4k spart pr pall..

Sjøl bruker vi 50-60kg Malt hver gang vi brygger.. så ser for meg at vi tar 10-15sekker selv. -Bare der er det da spart inn nesten en 50liter gryte.. (evt en skikkelig pumpe eller annet utstyr man lett kan ha bruk for).

-Er ikke vanskeligere enn det..
 
Gammel tråd, men den eneste med dette temaet.

Strømmen har fått inn litt Fuglsang pilsnmalt, og pilsmaltlageret her i heimen begynner å bli litt tynt. Og sjøl om jeg kan brygge noe ganske greit pilsaktig med pale malt - brukte til og med MO:) - så vil jeg helst ha pilsmalt. Så: Er Fuglsang stadig OK? Har lest her på forumet at både 7 Fjell og Lervig har brukt det - men har også lest at det er en del småstein i det. (Trur det var @Kloakk som hadde den erfaringa.) At det sier krønsj en gang i blant må en nesten regne med, men blir det mye, er det ikke bra for mølla.

Én sekk må jeg nesten ha, men jeg tenkte å kjøpe et par om folk går god for det.
 
Sist redigert:
Gammel tråd, men den eneste med dette temaet.

Strømmen har fått inn litt Fuglsang pilsnmalt, og pilsmaltlageret her i heimen begynner å bli litt tynt. Og sjøl om jeg kan brygge noe ganske greit pilsaktig med pale malt - brukte til og med MO:) - så vil jeg helst ha pilsmalt. Så: Er Fuglsang stadig OK? Har lest her på forumet at både 7 Fjell og Lervig har brukt det - men har også lest at det er en del småstein i det. (Trur det var @Kloakk som hadde den erfaringa.) At det sier krønsj en gang i blant må en nesten regne med, men blir det mye, er det ikke bra for mølla.

Én sekk må jeg nesten ha, men jeg tenkte å kjøpe et par om folk går god for det.

Amundsens Hopstore selger både pilsner og pale malt fra Fuglsang for 449 pr sekk
 
Gammel tråd, men den eneste med dette temaet.

Strømmen har fått inn litt Fuglsang pilsnmalt, og pilsmaltlageret her i heimen begynner å bli litt tynt. Og sjøl om jeg kan brygge noe ganske greit pilsaktig med pale malt - brukte til og med MO:) - så vil jeg helst ha pilsmalt. Så: Er Fuglsang stadig OK? Har lest her på forumet at både 7 Fjell og Lervig har brukt det - men har også lest at det er en del småstein i det. (Trur det var @Kloakk som hadde den erfaringa.) At det sier krønsj en gang i blant må en nesten regne med, men blir det mye, er det ikke bra for mølla.

Én sekk må jeg nesten ha, men jeg tenkte å kjøpe et par om folk går god for det.
Har akkurat brukt opp en sekk. Ingen steiner i den.
 
Gammel tråd, men den eneste med dette temaet.

Strømmen har fått inn litt Fuglsang pilsnmalt, og pilsmaltlageret her i heimen begynner å bli litt tynt. Og sjøl om jeg kan brygge noe ganske greit pilsaktig med pale malt - brukte til og med MO:) - så vil jeg helst ha pilsmalt. Så: Er Fuglsang stadig OK? Har lest her på forumet at både 7 Fjell og Lervig har brukt det - men har også lest at det er en del småstein i det. (Trur det var @Kloakk som hadde den erfaringa.) At det sier krønsj en gang i blant må en nesten regne med, men blir det mye, er det ikke bra for mølla.

Én sekk må jeg nesten ha, men jeg tenkte å kjøpe et par om folk går god for det.
Har pale og pils under bruk nå og ikke noen uønskede elementer så langt, men som du sier var det en del smårusk, stein tidligere som smalt skikkelig i mølla.
 
Godt nytt:)
Har savna Fuglsang siden Ølbrygging bytta den ut med Viking da eg mener en blanding av den og Weyermann Extra Hell er essensielt for det Nordtyske preget eg liker i en pils...
 
Tilbake
Topp