Maltmølle

Riisefrutti

Norbrygg-medlem
Vurderer å kjøpe maltmølle. Og jeg står pr nå mellom mm2, Brewferm eller the barley crusher.
Noen som har erfaringer å dele?
 
Jeg har en monstermill 3, og er helt happy med den. Jeg har kvernet noen hundre kilo på den så langt, uten problemer. Går ut fra at det er samme kvalitet på mm2. De andre kjenner jeg ikke.
Det hadde vært kjekt med en skala på reguleringsskruen. Det er i grunnen det jeg har å innvende.
 
Har ein mm2 etter ca 150 brygg måtte me bytte rullen med drift på. Alt for mykje stein som har gått gjennom. [emoji41]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Har ein mm2 etter ca 150 brygg måtte me bytte rullen med drift på. Alt for mykje stein som har gått gjennom. [emoji41]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er denne dere trenger, da:): https://oslo.bryggselv.no/monster-brewing-hardware/400305/monster-mill-mm3-20-herdet-valser ("Disse valsene er herdet for ekstra lang levetid og takler blant annet småstein som kan forekomme i malt.") Bare 4490;- :(.

Jeg har altså den ikke-spesialherdete varianten av mm3. Det har gått en del stein gjennom den også, ja - uten at jeg kan se noe på valsene. Kan det være mulig at 3-valserskonstruksjonen håndterer dem bedre? (Men jeg har ikke brygget mer enn 100 brygg så langt;).)
 
Tilbake
Topp