Maltmølle MM3 VS. MaltZilla

roedskjegg78

Norbrygg-medlem
Må ha meg ny maltmølle da min Barley Crusher har gjort jobben sin. Ser på Monster Mill MM3 og MaltZilla Premium. Nokon som har råd og evt. erfaringer å komme med? Veit at MM3 skal være meget bra, men innebygd motor på MaltZilla og en tusenlapp å spare er pluss.
 
Denne har jeg dratt et par-tre tonn gjennom, funker veldig bra. Selgeren har motor kit til de og hvis du spør han. Jeg sveisa ei 10mm 1/4 pipe fast i en M8 som jeg skrua på en Volvo 240 viskermotor. Funker aldeles strålende med en 200W strømforsyning fra Ledlyskilder.

 
Må ha meg ny maltmølle da min Barley Crusher har gjort jobben sin. Ser på Monster Mill MM3 og MaltZilla Premium. Nokon som har råd og evt. erfaringer å komme med? Veit at MM3 skal være meget bra, men innebygd motor på MaltZilla og en tusenlapp å spare er pluss.
Støtter @Steinar Huneide . Har denne selv og den har fungert uten feilslag. Jeg har ikke i kvernet i nærheten av mengden han har, men det er jo betryggende å høre.
 
Støtter @Steinar Huneide . Har denne selv og den har fungert uten feilslag. Jeg har ikke i kvernet i nærheten av mengden han har, men det er jo betryggende å høre.
Jeg kjøpte min mølle i oktober 2018. Litt vanskelig å vite eksakt hvilken batch som var den første vi brukte mølla på, men antar jeg tok den i bruk så snart den kom. Vi brygga en Kôlsch den 21/10-18 og det var batch nummer 64. Vi er nå på nummer 236 med stort og smått, samt litt mjød og vin som er havna i Brewfather, så om man sier 150 batcher med snitt på 15-16 kilo hver så er ikke det så langt fra sannheten. Har jo også kverna et par hundre kilo til naboen som også brygger selv av og til når han ikke er med oss.
 
Stemmer i med de over her. Samme mølle etter at jeg slet ut en kinamølle. Stort pluss at den er lynrask å justere også
 
Tilbake
Topp