Maltpriser

Finn Berger

Moderator
Jeg gjorde nettopp en rask sjekk på prisen på pale ale malt hos Bryggselv og Bryggeland. Bryggselv selger Bestmalz' produkt til 23 kr kiloen. Kjøper du en sekk, synker kiloprisen til 18, 50. Bryggeland selger Weyermanns tilsvarende malt - som neppe er dårligere - til 16 kroner kiloen, og der blir kiloprisen i sekk 12 kroner!

Kommentarer er overflødige. Men jeg skal i alle fall gjøre mitt til at Bryggeland ikke går konkurs igjen.

Bryggeland er generelt billigere, men dessverre hatt problemer med å ikke ha alt jeg trenger når jeg skal handle der. Deriblant typiske bread&butter-ting som 1056, typiske edelhumler og generelle malttyper. Det er synd og gjør at jeg heller putrer ned til Hasle.

Jeg gjør ofte mine store kjøp av basemalt ++ hos Bryggeland, mens småkjøp av div og humle kjøper jeg hos BryggSelv. BL oppbevarer humlen i varm butikk...

Ikke så rent sjeldent at jeg har dratt fra Bryggselv uten å ha fått tak i alt, heller. Og de har vært kjempedårlige på humle - i motsetning til Vestbrygg, som jeg har fått en del fra - og dessuten billigere, selv med frakten!

Jeg gjør ofte mine store kjøp av basemalt ++ hos Bryggeland, mens småkjøp av div og humle kjøper jeg hos BryggSelv. BL oppbevarer humlen i varm butikk...

Skal bli min strategi fra nå av, ja! Og enig; jeg kjøper ikke humle der. Vestbrygg er helt klart førstevalget mitt der. Og humla ser grønn og fin ut.

Tilbake
Topp