Mangoøl

Hei, damen liker ikke øl, men har bedt meg gjøre litt research. Hun er allergisk mot epler så cider utgår.
Kan jeg ikke da bruke en lett malt (i tilfelle hvilken? ), kutte ut humle, bruke mango og en snill gjær? Hun vil gjerne ha alkohol serru Kom gjerne med forslag.
 
Hei, damen liker ikke øl, men har bedt meg gjøre litt research. Hun er allergisk mot epler så cider utgår.
Kan jeg ikke da bruke en lett malt (i tilfelle hvilken? ), kutte ut humle, bruke mango og en snill gjær? Hun vil gjerne ha alkohol serru Kom gjerne med forslag.
Fristende å foreslå drinker, eller hard seltzer, eller hva det nå kalles, men rein pilsmalt og en nøytral lagergjær, Danish lager eller en meksikansk variant burde ihvertfall gi noe som er som å elske i en kano. Hiver du mangoessens i det blir det sikkert passe ugjenkjennelig som øl.
 
Hva med å lage fruktøl? En lett blonde base med en nøytral gjær, for å så tilsette frosne bær i gjæringskaret? Bringebær og ripsbær er jo en slager. Plommer, blåbær er også mye brukt. Kan jo evt. kjøpe noen fruktøl på polet for å sjekke hva som faller i smak.
 
Hei, damen liker ikke øl, men har bedt meg gjøre litt research. Hun er allergisk mot epler så cider utgår.
Kan jeg ikke da bruke en lett malt (i tilfelle hvilken? ), kutte ut humle, bruke mango og en snill gjær? Hun vil gjerne ha alkohol serru Kom gjerne med forslag.
Har dama smakt weissbier? Det har minimal bitterhet, og en hyggelig smak av banan. Paulaner er å finne i mange butikker, og det er ikke noe dårlig øl.

Uansett hva du gjør, så kutt ikke ut humle helt. Trur ikke det blir godt.
 
Kinn har en butikkversjon som er ganske snill. Den kan jo prøves.
Jepp den og Kinn rosa er fine. Lieferman kirsebærøl er også fin.

Har dama smakt weissbier? Det har minimal bitterhet, og en hyggelig smak av banan. Paulaner er å finne i mange butikker, og det er ikke noe dårlig øl.

Uansett hva du gjør, så kutt ikke ut humle helt. Trur ikke det blir godt.
Om man får tak i polversjonen kjøp den. Koster omtrent det samme. Smaker bedre. 1664 Blanc i polversjonen er også et fint nybegynner øl.
 
Liker hun rødvin? Hvis ja --> Mørkt øl. Det er mindre bittert, jenter/damer liker ofte dette mindre, dvs det er det de ikkje liker, bitterheten.
Mørkt øl som er mindre bittert og ikkje for brent.
Nøgne Ø sin Porter, er grei å få tak i og et herlig gateway drug. Guiness kan funke på noen. Ellers er det jo flust av mørkt øl. Selg det inn som er alternativ til (kraftig) rødvin.
Mange av mine venner av det motsatte kjønn er enig med meg, de beste ølene er mørke. De da er de nødvendigvis ikkje for glad i IPA heller.
 
Tilbake
Topp