March High flow i 230v?

Jeg tenkte å bestille den marchpumpa som morebeer kaller for H315HF. Men såvidt jeg har skjønt er denne kun 110v.

Den march pumpa de har på siden som er 230v har jeg forstått ikke har high flow impelleren. Jeg finner heller ikke high flow impelleren på siden deres, så jeg kunne byttet ut den som sitter på 230v-versjonen.

Noen tips?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Nå har jeg skjønt at det er 815-PL jeg er ute etter.  Men det var ikke lett å finne en butikk som hatt denne på lager.

Eg lurer faktisk på om det ikkje er standard med high-flow impeller på 815 pumpa.    Denne impellaren er vel beregna på dei som skal oppgradera si 809 pumpe til samme flow som 815 ?

katla skrev:
Eg lurer faktisk på om det ikkje er standard med high-flow impeller på 815 pumpa. Denne impellaren er vel beregna på dei som skal oppgradera si 809 pumpe til samme flow som 815 ?

Såvidt jeg skjønte så er det ikke det. Fikk svar av MoreBeer der de skrev at det er den samme pumpa men uten HF impelleren.

Svaret fra MoreBeer:
Hello,

Thank you for your email. The H375 is the H315HF with a 230 volt meter. Also, I do not believe it comes with a high flow impeller.

Jeg tror vedkommende stokker litt på 315 og 315HF, så han eller hun mener nok at det er samme som 315, uten HF impelleren. Tviler på at det følger med et voltmeter og.

Er min gjetning ut ifra svaret jeg fikk..

Det er 3 forskjellige modeller av impeller i 809, 809HF og i 815.

809: Roterer med 1750 RPM, har en relativ stor impeller.

809HS: Roterer med 3500 RPM, redusert impeller størrelse for å ikke glippe/slippe tak når brukt i mer viskøse væsker (ikke en problemstilling i vannbaserte væsker som øl)

815: Roterer med 3500 RPM, stor impeller med ekstra kraftig magnet for å hindre at den slipper tak når brukt i viskøse væsker.

I og med at vi bruker pumpen i vannbasert væske med lav viskositet, kan vi oppgradere 809HS med enten "standard 809" impeller eller den enda større 815 impelleren. Når vi bruker 815 impelleren er 809HS pumpen omtrent identisk til 815.

Og som nevnt her tidligere i tråden, ønsker man mere flow kan man bruke et pumpehus med senter inntak i stedet for inline inn/uttak. Man får opptil 8-20% mere flow med 3/4" senter inntak pumpehus avhennig av modell.

Her er et utsalg som har de fleste (alle?) modellene til greie priser, også 230V modellene. Der har de også reservedeler.
http://www.tescopumps.com/servlet/the-MARCH-MANUFACTURING/Categories

Tilbake
Topp